دکتر بختیاری: در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، پژوهش‌های بین‌المللی نیز ارائه می‌شود

مدیر کل حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری و دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری گفت: در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، علاوه بر پژوهش‌های داخلی، پژوهش‌های بین‌المللی نیز ارائه می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر جلال بختیاری در نشست خبری به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری با بیان اینکه امسال اولویت فناوری، نسبت به پژوهش پیش‌بینی شده است گفت: حدود 75 درصد از حجم فعالیت‌ها به سوی فناوری سوق یافته است و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ترغیب شده‌اند تا فعالیت‌های پژوهشی شان را که به فناوری تبدیل شده‌ و در حال انعقاد قرار داد هستند، به نمایش بگذارند.
وی تصریح کرد: با کلیه دستگاه‌های اجرایی که کار فناوری و پژوهش انجام می دهند، جلسات متعددی برگزار و مقرر شده نیازهای واقعی طرح‌های تحقیقاتی آنها در سال جاری برای اولین بار ارائه شود و امید است امسال شاهد نمای بهتری نسبت به سال‌های قبل در نمایشگاه باشیم.
دبیر استانی هفته ملی پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه امسال علاوه بر پژوهش‌های داخلی، پژوهش‌های بین‌المللی نیز پیش‌بینی شده است تصریح کرد: تعدادی از شرکت‌های خارجی در قالب دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی قرار است در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار حضور یابند.
وی خاطرنشان کرد: حدود 50 دانشگاه خارجی تا به حال در این زمینه همکاری و همراهی کرده‌اند و قرار است آموزش و پژوهش آن دانشگاه‌ها در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار ارائه شود.
دکتر بختیاری اظهار امیدواری کرد امسال با توجه به تغییر روند و سمت و سوی نمایشگاه به سوی فناوری، ‌داوطلبان بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و با قرار گرفتن سرمایه‌گذاران و فناوران در کنار یکدیگر با سهولت بهتری بحث (Technology Readiness Level) TRL را نهایی کرده و به قرار داد تبدیل کنند.

201

کد خبر: 709376

وب گردی

وب گردی