آغاز انتخابات کمیته مرکزی و شورای انقلابی جنبش فتح

انتخابات کمیته مرکزی و شورای انقلابی جنبش فتح امروز (شنبه) در میان رقابت حدود ۵۰۰ عضو بر سر ۹۷ کرسی در این دو نهاد آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، در این انتخابات ۶۴ نامزد برای عضویت در کمیته مرکزی که به مثابه نهاد ریاستی در جنبش فتح است، نام نویسی کرده‌اند و از این میان ۱۷ عضو انتخاب می‌شوند.

در فهرست نامزدهای عضویت در کمیته مرکزی تعداد زیادی از اعضای سابق کمیته مرکزی و همچنین شش زن وجود دارند.

همچنین ۴۳۶ نامزد برای عضویت در شورای انقلابی جنبش فتح که به مثابه پارلمان فتح است نام نویسی کرده‌اند و از این تعداد ۸۰ تن انتخاب خواهند شد.

رای گیری برای این دو نهاد از صبح امروز آغاز شده و تا ساعت ۴ بعداز ظهر به وقت محلی ادامه دارد و پس از آن عملیات شمارش آراء آغاز می‌شود و ممکن است شمارش آراء تا فردا یکشنبه ادامه یابد.

همچنین پیش بینی می‌شود حدود یک سوم اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح تغییر کنند.

پس از کنفرانس اعضای جدید کمیته مرکزی نشستی را برگزار و معاونی را برای محمود عباس که روز سه شنبه و در جریان هفتمین کنگره سراسری جنبش فتح در سمت رئیس این جنبش ابقا شد، انتخاب می‌کنند.

آخرین کنفرانس جنبش فتح در سال ۲۰۰۹ برگزار شد و حدود ۲۵۰۰ عضو در آن مشارکت داشتند در حالی که در این کنفرانس حدود ۱۴۰۰ عضو مشارکت دارند.

جلسات این کنگره معمولا در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار می‌شود و در آن افرادی از تمامی چارچوب‌های تشکیلاتی جنبش فتح در کرانه باختری و نوار غزه و غیره حضور دارند و جلسات آن به مدت ۵ روز برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 709380

وب گردی

وب گردی