افخمی : بیش از 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شده است

بانک صنعت و معدن در قالب طرح رونق تولید ١٢ هزار و ٦٦٠ میلیارد ریال تسهیلات به ٩٥٦ واحد صنعتی نیمه ‏تمام پرداخت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز ؛ «علی‏ اشرف افخمی»با اعلام این خبر، افزود : بانک صنعت و معدن در تامین مالی واحدهای صنعتی در قالب طرح رونق تولید رتبه سوم را در بین بانک‏ های کشور کسب کرده است.
وی به گشایش ٤٠٠ میلیون دلار خط اعتباری از طریق اگزیم بانک هند، ١٠٠ میلیون یورو از طریق اگزیم بانک کره جنوبی و ١٠٠ میلیون یورو از طریق بانک فرانسوی پس از برجام توسط بانک صنعت و معدن اشاره و تصریح کرد: بانک صنعت و معدن در کمتر از دو ماه پس از برداشته‎‏شدن تحریم‏ ها به عنوان یکی از اولین بانک‏ های ایرانی موفق به کسب بالاترین رتبه اعتباری ممکن در کشور (BB-) از موسسه رتبه ‏بندی مستقل Capital Intelligence در فضای پسا برجام شد.
مدیر عامل بانک صنعت ومعدن گفت: در حال حاضر طرح‏ هایی شامل : پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی ایلام، شیمیایی صدف عسلویه، فولاد روهینا، فولاد ازنا، فولاد مادکوش و هفت طرح فولادی نیریز،قائن، شادگان، میانه، بافت، سبزوار و سپیددشت با تسهیلات این بانک در حال اجرا هستند.
افخمی افزود: طرح ‏های نیروگاهی از جمله ماهتاب کهنوج ؛ماهتاب کاسپین، نیروگاه کرمانیان، برق خوزستان و گسترش انرژی نوآتیه و طرح‏های آب شیرین‏کن شایا در بندر عباس و سازه سازان و مهندسی توسعه آب آسیا در هرمزگان با تامین مالی این بانک در حال اجراست.
افخمی با بیان اینکه 120 طرح نیز در سال 94 با اعتبار 12 هزار و 454 میلیارد ریال به بهره برداری رسید گفت: با آغاز به کار این واحد ها برای ١٢ هزار و ٥٥ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شد.

101/402

کد خبر: 709406

وب گردی

وب گردی