افزایش یک‌میلیون تنی بارگیری سنگ‌آهن در راه‌آهن شرق

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: با بهره‌برداری از ایستگاه و نخستین خط فرعی بارگیری در معدن سنگان یک‌میلیون تن به ظرفیت بارگیری سنگ‌آهن در راه‌آهن شرق اضافه شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل اداره کل راه‌آهن شرق، معدن سنگان به دلیل ذخایر غنی سنگ‌آهن مورد توجه فراوان مسئولان و سیاست‌گذاران صنعت حمل و نقل است و به دلیل حجم بالای سن آهن دپو شده در این معادن و محدودیت حمل جاده‌ای منافع اقتصاد ملی ایجاب می‌کند با ایجاد زیربناهای لازم از تمام ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی جهت جابجایی این حجم بار استفاده شود.

آمارها نشان‌دهنده این مطلب است که سهم شبکه ریلی از ۱۰ درصد حمل بار در سال ۹۲ به حدود ۴۰ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

مدیرکل راه‌آهن شرق با اعلام این خبر گفت: خط فرعی بارگیری در ایستگاه سنگان به‌صورت مشترک با شرکت احیاء سپاهان به طول ۳۶۰ متر و هزینه ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

محمدابراهیم اقبالی با اشاره به قدمت ۱۲ ساله این اداره کل گفت: علی‌رغم این سابقه کوتاه راه‌آهن شرق با تلاش و همت شبانه‌روزی کارکنان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانسته است از مناطق ریلی با قدمت بسیار بیشتر در حمل بار سبقت بگیرد که به گونه‌ای که در حال حاضر رتبه سوم بارگیری را در بین مناطق ۱۹ گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اختیار دارد.

402/601

کد خبر: 709410

وب گردی

وب گردی