مدیر فرهنگی واحد دهاقان: کانون دانشجویی ایران‌شناسی و مطالعه اقوام مختلف در واحد دهاقان تشکیل شد

مدیر فرهنگی واحد دهاقان ضمن اعلام این خبر افزود: حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان به منظور زمینه‌سازی رشد خلاقیت‌های فرهنگی دانشجویان، سامان‌دهی خواسته‌ها و تلاش‌های خودانگیخته فرهنگی اجتماعی، دینی مذهبی، ادبی و هنری دانشجویان و حمایت و هدایت این گروه از فعالیت‌ها در جهت نیل به ارزش‌های اسلامی و ایرانی و در راستای اجرایی نمودن بخشنامه‌ها و آیین‌نامه  کانون‌های دانشجویی، اقدام به تشکیل کانون‌های نوین دانشجویی در این واحد دانشگاهی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شهریاری، در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله کانون‌های دانشجویی که در همین راستا تشکیل شد، کانون ایران‌شناسی و مطالعه اقوام مختلف می‌باشد که با حضور دانشجویان علاقه‌مند و با تدوین اساسنامه و همچنین کسب مجوز از شورای فرهنگی واحد شروع به فعالیت نموده است. این کانون در ابتدای شروع فعالیت خود، اقدام به انتشار نشریه‌ای با همین موضوع نمود و از جمله برنامه‌هایی که در دست اجرا دارد می‌توان به برگزاری جشنواره عشایری ایل قشقایی اشاره کرد که در ماه جاری با انجام برنامه‌های متنوع در واحد اجرا خواهد شد.

وی افزود: برنامه جشنواره شامل پوشش همه عوامل اجرایی با لباس محلی ایل قشقایی، حضور گروه هنری ایلنوایی قشقایی و اجرای موسیقی سنتی ایل قشقایی، برگزاری شب شعر شعرهای ترکی، اجرای مسابقات بین دانشجویان ترک‌زبان، سخنرانی و دعوت از صاحب‌نظران، اجرای برنامه نمادین چوب‌بازی ، برپایی نمایشگاهی از سیاه‌چادرها و زندگی ایل قشقایی و... خواهد بود.

200

کد خبر: 709441

وب گردی

وب گردی