دستگیری عامل جنایت در خانه مجردی

تحقیقات از جوانی که پسرعمه‌اش را با ضربه چاقو به قتل رسانده، برای مشخص‌شدن انگیزه‌اش از این قتل، آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز وقوع جنایت در منطقه «فشم»، ساعت ٢٠ روز پنجشنبه هفته گذشته به پلیس اعلام شد. با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه، مشخص شد پدر مقتول هنگام مراجعه به منزل مجردی فرزندش، پس از ورود به داخل خانه، جسد پسرش را درحالی‌که چاقویی در سینه‌اش جا مانده بود، مشاهده کرد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» به دستور قاضی مهرطلب، رئیس حوزه قضائی رودبار قصران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. پدر مقتول در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «پسر ١٨ساله‌ام به نام زین‌الدین در چند خانه آن طرف‌تر از خانه خودمان، به همراه تعدادی از بچه‌های فامیل، به صورت مجردی زندگی می‌کرد. ساعت ٢٠ روز حادثه، به دنبال پسرم رفته بودم که ناگهان پس از ورود به خانه، با جسد او روبه‌رو شدم».کارآگاهان در بررسی محل جنایت، با یک جفت کتانی روبه‌رو شدند که ابتدا تصور می‌شد متعلق به مقتول است؛ اما این موضوع به تأیید اعضای خانواده مقتول نرسید. به همین دلیل، شناسایی صاحب کتانی‌ها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. هم‌زمان با تحقیقات برای شناسایی صاحب کتانی‌ها، کارآگاهان در تحقیقات میدانی از محل جنایت و با بررسی اظهارات تعدادی از همسایگان، اطلاع پیدا کردند آنها جوانی را در غروب روز جنایت مشاهده کرده‌اند که با پای برهنه از محل جنایت خارج و دوان‌دوان از محل دور شده است. همین مسئله نیز باعث شده بود یکی از همسایگان در تماس با پدر مقتول، این موضوع را اطلاع دهد و او نیز ساعتی بعد در پی پاسخ‌‌ندادن فرزندش به تماس‌های تلفنی، به محل جنایت مراجعه کند و با جسد فرزندش روبه‌رو شود. کارآگاهان اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ با همکاری مأموران کلانتری فشم، در ادامه رسیدگی به پرونده، اطلاع پیدا کردند پسردایی مقتول، به نام «حجت»، با پای‌ برهنه در منطقه گیلاوند مشاهده شده است. در ادامه و با شناسایی تصویر به‌دست‌آمده از حجت از سوی همسایگان، مأموران به منطقه گیلاوند اعزام شدند و این جوان ١٨ساله را در ساعت سه بامداد روز جمعه، دستگیر کردند.
«حجت» در اظهاراتش به ارتکاب قتل پسرعمه‌اش اعتراف کرد و درباره نحوه ارتکاب جنایت، به کارآگاهان گفت: «روز پنجشنبه، خودم را از طریق لوله گاز به داخل بالکن کشیدم و از آنجا وارد خانه شدم. مقتول در حال تماشای تلویزیون بود. به سمت او حمله‌ور شدم و درحالی‌که روی زمین دراز کشیده بود، خودم را روی سینه‌اش رساندم. با چاقویی که از قبل تهیه کرده بودم، چند ضربه به او وارد کردم و پس از آن، به‌سرعت از خانه خارج و از محل متواری شدم».
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر، گفت: «تحقیقات در پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد و با توجه به وجود برخی ابهامات در پرونده و همچنین برخی تناقضات در اظهارات متهم درباره انگیزه واقعی جنایت، رسیدگی تخصصی برای شناسایی دقیق نحوه ارتکاب جنایت و انگیزه آن از سوی متهم، در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته و متهم پرونده نیز با قرار بازداشت موقت، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شده است».

کد خبر: 709442

وب گردی

وب گردی