فیدل کاسترو امروز به خاک سپرده می‌شود

رئیس‌جمهوری کوبا در جمع ده‌ها هزار تن از هوادارانش به دفاع از میراث سوسیالیستی برادرش فیدل کاسترو متعهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا با وجود تقدیر از دستاوردهای زندگی ۹۰ ساله برادرش فیدل کاسترو، تاکید کرد که هیچگونه مجسمه‌ای از برادرش ساخته نخواهد شد و هیچ مکان عمومی هم به نام برادرش تغییر نمی‌کند. او گفت که این آرزوی برادرش بوده است.

رائول که همانند همیشه یونیفورم نظامی‌اش را به تن داشت، گفت: «این درخواست فیدل فاتح است. آری مردم می‌توانند با هر مانعی، آشوبی و یا تهدیدی در ساخت سوسیالیسم در کوبا مقابله کنند.»

فیدل کاسترو رهبر انقلابی کوبا ۲۵ نوامبر در هاوانا جان باخت. قرار است خاکستر این رهبر ۹۰ ساله کوبا امروز یکشنبه ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت محلی طی مراسمی در گورستان قهرمانان خوزه مارتی دفن شود و ۹ روز عزای عمومی به پایان برسد.

رائول کاسترو گفت که میلیون‌ها تن برای ادای احترام به برادرش آمدند. یکی از حاضران در سخنرانی کاسترو هم تاکید کرد: خداحافظی با "فرمانده" به این معنا نیست که ما از این پس راکد خواهیم ماند. ما میراث او را ادامه خواهیم داد.

در دوران رهبری فیدل کاسترو دولت او توانست از سقوط دیوار برلین جان به در ببرد اما این به بهای بیش از یک دهه سختی اقتصادی برای کوبا تمام شد.

رائول کاسترو همچنین تاکید کرد: در این جهان تک قطبی، درس فیدل این است که بله ما می‌توانیم. ما می‌توانیم به سخت‌ترین شرایط هم غلبه کنیم.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 709456

وب گردی

وب گردی