ظرفیت دریافت گاز پالایشگاه فجرجم از پارس جنوبی افزایش می یابد

ظرفیت دریافت گاز شرکت پالایش گاز فجرجم از مخزن مشترک پارس جنوبی افزایش می یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، حسین اردشیری، رئیس تعمیرات و نوسازی شرکت پالایش گاز فجرجم، شامگاه شنبه (١٣ آذرماه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از این پالایشگاه گفت: در بازه زمانی تعمیرات اساسی امسال، امکان سنجی پالایشگاه برای دریافت ٥٠ میلیون مترمکعب گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی انجام شده است.

رئیس تعمیرات و نوسازی شرکت پالایش گاز فجرجم افزود: این پالایشگاه هم اکنون ظرفیت دریافت روزانه ٢٥ میلیون مترمکعب گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی را دارد و بر اساس برنامه های تعریف شده این مقدار به روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

وی ادامه داد: تاکنون رکورد دریافت روزانه ٢٧ میلیون مترمکعب گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی در این پالایشگاه ثبت شده است.

اردشیری گفت: در بازه تعمیرات اساسی امسال همه واحدهای مورد نیاز تحت تعمیر قرار گرفته اند تا برای فرآورش پایدار گاز در فصل زمستان آمادگی کامل داشته باشند.

به گفته رئیس تعمیرات و نوسازی شرکت پالایش گاز فجرجم، در دوره تعمیرات اساسی امسال، تعمیر چهار واحد شیرین سازی به طور کامل و تعمیر چهار واحد نیز بر اساس نیاز انجام شده است.

وی اظهار کرد: هرساله در دوره تعمیرات اساسی همه تجهیزات براساس استاندارهای تعریف شده بازدید و در صورت نیاز تعویض می شوند.

اردشیری افزود: اجرای کامل فرآیند تعمیرات اساسی زمینه ای فراهم می کند که پالایشگاه در فصل زمستان که مصارف افزایش می یابند به طور پایدار بتواند گاز مورد نیاز کشور را تامین کند.

رئیس تعمیرات و نوسازی شرکت پالایش گاز فجرجم عنوان کرد: افزون بر واحدهای شیرین سازی، تعمیرات اساسی واحدهای جانبی این پالایشگاه نیز انجام می شود.

وی یادآور شد: هرساله تعمیرات اساسی این پالایشگاه از فروردین ماه آغاز و تا مهرماه به پایان می رسد.

اردشیری ادامه داد: برنامه تعمیرات امسال به دلیل امکان سنجی پالایشگاه برای دریافت گاز بیشتر از پارس جنوبی تا پایان آبان ماه تداوم داشت و عملیات گسترده ای در این زمینه انجام شد.

رئیس تعمیرات و نوسازی شرکت پالایش گاز فجرجم اعلام کرد: عملیات تعمیرات اساسی امسال با حضور ١٨٠ نیروی پیمانکار و ٣٠٠ نیروی این شرکت محقق شد.

وی یادآور شد: هم اکنون عملیات اساسی این پالایشگاه به طور کامل انجام شده و همه واحدهای آن در مدار قرار دارند.

اردشیری تاکید کرد: براساس سیاست های تعریف شده، تعمیرات اساسی با رعایت دستورالعمل های ایمنی در زمان تعریف شده و با کیفیت بالا اجرا می شود.

شرکت پالایش گاز فجرجم با هدف فرآورش ۸۵ میلیون مترمکعب گاز در روز طراحی شد و در سال ۷۹ با اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه، این مقدار به روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب رسید.

این شرکت در شهرستان جم، (شرقی ترین نقطه استان بوشهر) واقع شده است و با هشت واحد تصفیه، ظرفیت فرآورش روزانه ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز را دارد.

101/402

کد خبر: 709486

وب گردی

وب گردی