لاریجانی: حساب‌های بانکی قوه قضاییه شخصی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر دهقانی مبنی بر اینکه به رئیس قوه قضایییه در خصوص حساب های بانکی تهمت زده شده است، گفت: هیچ کدام از حساب‌های قوه قضاییه حساب شخصی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، "محمد دهقانی" در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکرشفاهی گفت:با توجه به اینکه براساس اقدامات آمریکا، برجام طبق گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس نقض شده و امروز نیز رئیس جمهور این مطلب را بیان کردند.

نماینده مردم طرقبه درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:براساس بند 3 قانون مجلس در خصوص تصویب برجام باید دولت نقص‌ها را در نظر بگیرد و اقدامات متقابل انجام دهد و انتظار این است رئیس مجلس نیز باید این موضوع را پیگیری کند.

دروغ بزرگی در رابطه با رئیس قوه قضاییه گفته شده است

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود: باید در موضوع هسته‌ای اجرای 190 هزار سو در دستور کار قرار بگیرد و با توجه به اینکه آقای دکتر لاریجانی شما یکی از اعضای نظارت بر برجام هستید این موضوع را پیگیری کنید.

دهقانی ادامه داد:دروغ بزرگی در رابطه با رئیس قوه قضاییه گفته شده است،به دلیل اینکه بنده اسناد را مشاهده کردم و هزارمیلیارد تومان به نام قوه قضاییه است و تعجب می‌کنم در مجلس با انگیزه‌های سیاسی رئیس قوه قضاییه را متهم می‌کنند.

حرف ضدانقلاب و شبکه‌های ضدانقلاب نباید در خانه ملت بازگو شود

وی گفت: بنده جزو پیشگامان انتقاد هستم، اما نباید از تریبون مجلس به رئیس یکی از قوا دروغ نسبت داده شود و حرف ضدانقلاب و شبکه‌های ضدانقلاب در خانه ملت بازگو شود و باید در چارچوب قانون حرکت شود و نباید به ابهامات زشت ضد انقلاب در مجلس پرداخته شود.

دهقانی افزود:همچنین باید درنظر داشت تا الان یک ریال بودجه عمرانی به استان خراسان رضوی اختصاص داده نشده است،این در حالی است که دولت سال گذشته اصرار می‌کرد که درآمد کسب می کند،بنابراین باید رئیس جمهور در این خصوص نیز گزارش ارائه می کرد.

دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکرات دهقان گفت: درباره بودجه‌های عمرانی باید آقای نوبخت توضیحات لازم را ارائه دهد تا اشکالات رفع شود،اما درخصوص برجام مجلس مصوبه بسیار غنی دارد که از ابعاد مختلف به این موضوع توجه شده است.

رئیس مجلس ادامه داد: اگر مصوبه را نقض کنند و تحریم جدید اعمال شود، باید اقدامات متقابل انجام شود و اقداماتی از لحاظ تأسیس کارخانه ذکر شده و در بند هفتم نیز به این موضوع اشاره شده است.

وی ادامه داد: برخی سناتورها حرف‌های زیادی زدند و اظهار داشته‌اند در بحث نیروهای مسلح و توان موشکی ایران خود را تقویت می‌‌کند این در حالی است که باید چیزهای سخت‌تری را تصویب کنیم و در بند هفتم به موضوع تقویت اشاره شده و شورای نظارت مطابق قانون مصوبه را باید اجرایی کند.

لاریجانی درخصوص تذکر دهقان مبنی براینکه نباید به رئیس قوه قضاییه تهمت زده می‌شد، گفت: من هم قبول دارم، آقایان صادقی، موذنی و رحیمی نزد من آمدند و بنده به آنها گفتم این نکته که گفتید صحیح نیست البته این نمایندگان گفتند که این موضوع را رسانه‌ها اعلام کردند اما به هر حال از تریبون مجلس گفته شد.

رئیس مجلس افزود: هیچ کدام از حساب‌های مذکور،حساب شخصی نیست و من به این نمایندگان گفتم با اطلاع به شما اظهار می‌کنم که حساب‌ها شخصی نیست و حساب‌ها مربوط به قوه قضاییه است بنابراین سوء تفاهمی در جامعه به وجود نیامده است.

لاریجانی گفت:در ریاست جمهوری و دستگاه‌های دیگر نیز بودجه‌هایی وجود دارد و نمی توان گفت این بودجه ها به نام شخص است و موضوع بیان شده سوء تفاهم بود،البته من قبلا بیان کرده بودم که این را اصلاح کنند.

302/300

کد خبر: 709519

وب گردی

وب گردی