نمایشگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در واحد قم/ مسیرمناسب دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فرهنگسازی

مدیر امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و ایدز در این واحد گفت:با توجه به اصل پیشگیری بهتر از درمان است می توان گفت هزینه های پیشگیری برای پدیده های مذموم مانند اعتیاد و ایدز ، یک دهم هزینه های درمان است و مسیری که دانشگاه آزاد اسلامی در فرهنگسازی در جامعه پیش گرفته است بسیار مناسب است .

به گزارش ایسکانیوز، جعفر اسدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و ایدز به ایسکانیوز گفت: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی مبارزه با ایدز (11 آذر) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و با مشاکرت ارگان های استانی مانند معاونت اجتماعی ناجا، بهزیستی استان قم، ان جی او های مبارزه با اعتیاد و ایدز ، هلال احمر استان قم برگزار شده است.

وی ادامه داد: مدت برگزاری این نمایشگاه حدودا دو هفته است که در حال حاضر در واحد قم در حال برگزاری است.تابلوهای اطلاع رسانی با گرافیک های مناسب و پیام های مطلوب برای دانشجویان مد نظر قرار داده شده و به نمایش در آمده است که مضرات سیگار و رفتارهای پرخطر مواد مخدر صنعتی اشاره شده و عواقب ابتلا و استفاده از این مواد را نشان می دهد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم افزود: بیش از 1000 بروشور در زمینه ایدز ، انواع مواد مخدر و علائم شناسایی ابتلا به آن در این نمایشگاه عرضه می شود که با استقبال دانشجویان مواجه شده است. در کنار این نمایشگاه و به موازات آن کارگاه آشنایی با مواد مخدر، راه های مبارزه با آن ، تکنیک های نه گفتن به آن و آشنایی با راه های مبارزه با ایدز و جلوگیری از شیوع آن به صورت کارگاه در خوابگاه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه کارشناسانی از ناجا، مرکز بهداشت و بهزیستی استان در این مراسم حضور دارند و به دانشجویان و مراجعه کنندگان این نمایشگاه را مشاوره هایی ارائه می کردند.

اسدی با اشاره به اهمیت همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در واحد های مختلف برگزار می شود گفت: اصل پیشگیری بهتر از درمان است در این زمینه صدق می کند به طوری که هزینه های پیشگیری برای پدیده های مذموم مانند اعتیاد و ایدز ، یک دهم هزینه های درمان است و مسیری که دانشگاه آزاد اسلامی در فرهنگسازی در جامعه پیش گرفته است بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: زیرا در پدیده های ناپسندی مانند اعتیاد و ایدز، هر چه اطلاع رسانی بیشتر و تمرکز بر نحوه زندگی جوانان باشد از طرف دیگر در زمینه هزینه های درمانی ، بخش قابل توجهی از بودجه کشور کاهش پیدا می کند. من معتقدم یک ریال هزینه در زمینه فرهنگسازی برای پیشگیری 10 تومان هزینه درمان را کاهش می دهد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به حمایت های دکتر میرزاده در زمینه فرهنگسازی و برگزاری همایش هایی در جهت کاهش های آسیب اجتماعی گفت: رویکردی که دکتر میرزاده به عنوان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی دارند قابل مقایسه با دوره های گذشته نیست بودجه فرهنگی ما در زمان مدیریت وی افزایش چشمگیری داشته است و با تدابیر دکتر میرزاده و دکتر طه هاشمی شاهد رویکردهای نوین و افزایش تسهیلات و بودجه فرهنگی هستیم.

700/701

کد خبر: 709520

وب گردی

وب گردی