صادقی در تذکری خطاب به لاریجانی:  چرا از شأن مجلس دفاع نمی‌کنید؟

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت: چرا از شأن مجلس دفاع نمی‌کنید؟ تا کی می‌خواهند به حقوق ما تعدی کنند و شما ساکت باشید؟

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمود صادقی طی تذکری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) اظهار کرد: اظهار نظری که یکی از همکاران در خصوص تذکر بنده داشتند و تلویحاً هم آقای لاریجانی بر آن صحه گذاشتند، بنده تذکر می‌دهم که جلب غیرقانونی اینجانب در روز یکشنبه گذشته برخلاف نص صریح اصل ۸۶ قانون اساسی و قانون نظارت بر رفتار نمایندگان بوده است و صرفاً به جهت تذکر اینجانب به وزیر اقتصاد در مورد افتتاح سپرده بانکی قوه قضائیه بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: قوه قضائیه مدعی است که بنده در نطقم به رئیس قوه تهمت زده‌ام، خواهش می‌کنم دقیقاً اظهارات اینجانب را در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه سال جاری ملاحظه کنید. کجای اظهارات بنده تهمت است؟ بنده از وزیر اقتصاد سوال کردم شما در مصاحبه خود گفته‌اید این حساب‌های مطابق موازین شرعی و قانونی بوده است. سوال کردم که توضیح دهید مبانی شرعی و قانونی افتتاح این حساب‌ها چیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آیا اصل ۵۳ قانون اساسی همه دستگاه‌ها را ملزم نمی‌کند که تمام حساب‌ها و درآمدهای خود را به خزانه‌داری کل کشور واریز کنند، توضیح دهید که با کدام موازین قانونی مغایرت دارد؟ آیا این تهمت است یا سوال یا درخواست؟

300/302

کد خبر: 709537

وب گردی

وب گردی