فلسفه‌ روز دانشجو، یادآوری عدالت‌خواهی در سایه‌ی استبدادستیزی از سوی جامعه دانشجویی است

حسین عباسپور در حاشیه‌ جلسه شورای پژوهشی استان سمنان، روز دانشجو را موعد قدرشناسی از شهدای دانشجو دانست و گفت: دانشگاه سیاسی دانشجو را با طراوت و آگاه تحویل جامعه می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در آستانه‌ی فرارسیدن روز دانشجو، با گرامیداشت این روز مهم در تقویم جمهوری اسلامی، گفت: 16 آذرماه روز طراوت‌آفرینی دانشجویی بر اساس وقایع سال 1332 است و بی‌گمان یکی از نقاط برجسته و مطرح در تاریخ این سرزمین، استفاده از پشتوانه‌ برجسته‌ترین کانون نخبه‌پروری یعنی دانشگاه برای فریاد استکبارستیزی آگاهانه است.

عباسپور که در حاشیه جلسه شورای پژوهشی استان سمنان صحبت می‌کرد با تبریک این روز تاریخی به دانشجویان، افزود: مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی مطابق منویات مقام معظم رهبری دانشگاه را به عنوان هسته مرکزی تفکر ضد استکباری می دانند و بسیار خوشحال می‌ شویم تا دانشجویان به عنوان قشر آگاه در زایش تفکر و شیوه‌های مبارزه با استکبار، علم آگاهی افزایی جامعه را به دوش بکشند.

حسین عباسپور با توجه به روحیه استکبارستیزی نزد دانشجویان در ادوار تاریخی و بیداری این نسل در مقابل حضور بیگانگان در کشور اسلامی گفت: مراسم روز 16 آذر و فلسفه‌ی روز دانشجو در پاسداشت سه جوان دانشجو در دانشکده فنی دانشگاه تهران است که با شهادت خود بذر بیداری دانشجویی را بر زمین عدالتخواهی پاشیدند.

رئیس شورای پژوهشی استان سمنان افزود: روز 16 آذر، زمان غرس نهالِ انقلابی بود که پس ربع قرن به درخت انقلاب اسلامی تبدیل شد و امروز پس از 38 سال به شجره‌ی تنومندی می‌ماند که دانشگاه آزاد اسلامی یکی از شاخه‌های پرطراوت آن در زمینه‌ی نخبه‌پروری و تربیت نیروهای متخصص جامعه اسلامی است.

وی افزود: جوان دانشجو، منشا اندیشه‌ی متعالی و دانشگاه کانون خردورزی است و یکی از ابزار مهم برای آگاهی‌افزایی، استفاده از فرصت برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است تا نتیجه این جلسات بتواند به عنوان راهنمای مسئولین در تصمیم‌سازی‌های مهم در حوزه دانش و دانشگاه باشد و با اطمینان می‌شود گفت، دانشگاه سیاسی در تربیت با طراوت دانشجو نقش برجسته‌ای دارد و از وظایف دانشگاه است تا دانش‌آموختگان آگاه را به جامعه معرفی کند.

200

کد خبر: 709568

وب گردی

وب گردی