سجادی: از فعالیت بازنشسته‌ها و دوتابعیتی‌ها جلوگیری می شود

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به قانونی که اخیراً مجلس شورای اسلامی تصویب کرده، بازنشسته‌ها و دوتابعیتی‌ها نمی‌توانند حتی به عنوان کارمند کارمند فعالیت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، مجمع انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در حالی امروز برگزار شد که نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان این نشست اظهار داشت: برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی و پس از آن المپیک 2020 توکیو و همچنین بازی‌های پارآسیایی اندونزی و پارالمپیک که 4 رویداد مهم برای ما است، برنامه‌ریزی دقیقی داریم. یک کمیته تحت عنوان رشته های مدال آور و پایه در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است. ۸ فدراسیون عضو آن هستند و ما از تمام آنها برنامه 4 ساله خواسته ایم تا وظایف خود را تعریف کنند.

وی در ادامه افزود: از تمام فدراسیون‌ها خواسته‌ایم تا برنامه 4 سال آینده خود را به صورت دقیق به ما ارائه کنند تا در این 4 رویدادی که از آنها اسم بردم، بتوانیم ان‌شاءالله با یک برنامه‌ریزی دقیق کارهایمان را پیش ببریم. با توجه به رویدادهایی که در پیش داریم، در تلاش هستیم تا تیم‌های آماده‌ای را به این مسابقات مهم اعزام کنیم.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که پاداش قهرمانان کی پرداخت می‌شود، گفت: فکر می‌کنم یک یا دو ماه آینده مراسم تجلیل از مدال‌آوران برگزار خواهد شد و درواقع کارهای ما آماده است. ما از تمام مدال‌آوران سال 94 تجلیل خواهیم کرد. همیشه روال این بوده که از مدال‌آوران سال قبل تجلیل شود و قطعاً از مدال‌آوران سال 95 نیز تجلیل خواهد شد.

سجادی در مورد استعدادیابی در فدراسیون دوومیدانی گفت: موضوع استعدادیابی را دو سال است پیگیری می‌کنیم و فدراسیون هم شروع کرده است. اطلاع داریم آنها کار خود را به‌خوبی پیش می‌برند و روبه‌جلو حرکت می‌کنند، کار استعدادیابی، پرورش و تربیت ورزشکار زمانبر است. در رشته‌ها این موضوع متفاوت است. در رشته دو و میدانی 4 تا 6 سال زمان لازم است روی افراد کار شود، به هر حال در رده‌های سنی باید تلاش شود تا ورزشکاران با حضور در مسابقات پیشرفت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف روسای فدراسیون‌های دوشغله و دوتابعیتی چه می‌شود، گفت: تعداد این روسا زیاد نیست، ما دو تا سه نفر رئیس فدراسیون با این شرایطی که شما گفتید، بیشتر نداریم، به غیر از آنها با توجه به قانونی که اخیراً در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، چنین روسایی نمی‌توانند در فدراسیون‌ها حتی به عنوان کارمند فعالیت کنند، کلاً بازنشسته‌ها به غیر از استثنا که در قانون است، با چنین شرایطی نمی‌توانند رئیس فدراسیون باشند. در حال حاضر این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و وزیر ورزش و جوانان هم اعلام کرده است که به این موضوع رسیدگی شود. افرادی که به عنوان مقامات هستند به نظرم استثنا هستند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه عنوان کرد: مسابقات پیوند اعضا قرار است برگزار شود و به ما گزارش دادند، وزارت ورزش و جوانان نیز برای حمایت قطعاً کمک خواهد کرد.

سجادی در مورد اینکه مسابقات جهانی کاراته تمام شد اما هنوز این فدراسیون با سرپرست هدایت می‌شود و چه زمانی انتخابات این فدراسیون برگزار می‌شود، گفت: تا پایان سال انتخابات فدراسیون کاراته برگزار خواهد شد، وزیر ورزش و جوانان نیز اعلام کرده که این انتخابات برگزار می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد شرایط شیرجه که بین 5 کشور عنوان سومی را کسب کرده است، گفت: از خودشان سوال کنید. ما شرایط و وضعیت فدراسیون‌هایی که به این شکل هستند را قطعاً بررسی خواهیم کرد.

602/101

کد خبر: 709662

وب گردی

وب گردی