فعالیت های گسترده دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه بین المللی/از حضور دکتر میرزاده در اجلاس آسایهل تا میزبانی در سال 2017

اجلاس بین المللی آسایهل برای سال 2017 در دبی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ حضور استادان در سطح بین المللی زمینه تبادل علمی و انتقال تجربیات مفید آموزشی به دانشگاه ها را میسر میکند. از این رو دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه و به نمایش گذاشتن پتانسیل های این دانشگاه ،همواره سعی داشته که همکاری های بین المللی اش را با سایر دانشگاه های معتبر جهان گسترش دهد بلکه به این واسطه سطح رقابت پذیری این دانشگاه ارتقا پیدا کند . دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران در بیشتر انجمن ها و اجلاسیه های بین المللی حضور پیدا می کند. عضویت در انجمن آساهیل از جمله فعالیت های بین المللی این دانشگاه در عرصه جهانی محسوب می شود.این انجمن که با هدف ، کمک به موسسات کشورهای عضو در جنوب شرقی آسیا، درجهتتقویتشان و یافتن تمایزهای بین‌المللی در آموزش، پژوهش و خدمات عمومی است. این اجلاس عمومی حداقل هردو سال در محل و زمانی از قبل تعیین شده، برگزار می‌شود. کنفرانس بین‌المللی آسایهل 2015 (انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا) در تاریخ خرداد ماه سال گذشته به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با حضور بیش از 90 دانشگاه از قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، آفریقا و اقیانوسیه و صدها میهمان از واحدهای دانشگاهی کشور و سازمان مرکزی دانشگاه به مدت دو روز تا سوم خرداد برگزار شده است. ارائه مقاله و گزارش نمایندگان کشورهای مختلف از وضعیت آموزش عالی کشورشان از مهم ترین برنامه های این کنفرانس است. هدف از برگزاری این اجلاس گسترش ارتباطات علمی و آموزشی میان این دانشگاه و دانشگاه های معتبر جهان بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان راس هیاتی از این دانشگاه برای شرکت در شصتمین اجلاس انجمن آسایهل (2016) به کوالالامپور سفر کرده است. چنانکه حمید میرزاده به عنوان عضو هیات امنای تحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا (آسایهل) و تنها عضو ایرانی این اتحادیه، در اجلاس امسال حضور دارد. است در این اجلاس ٢٠٠ دانشگاه از ٣٥ کشور جهان شامل کشور‌های آسیایی، اروپایی، آمریکایی و اقیانوسیه عضویت دارند.

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی موفق به گرفتن میزبانی اجلاس بین المللی آسایهل برای سال 2017 در دبی شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات علاوه بر حضوری فعال با برپایی غرفه در سالن نمایشگاه این اجلاس دستاوردها و پتانسیل های موجود برای توسعه همکاری‌های بین المللی خود را در حوزه دوره های آموزشی مشترک، کنفرانس‌های علمی، تبادل استاد و دانشجو و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان به صورت مشترک با دانشگاه های حاضر در این اجلاس، به ارائه خواهد گذاشت.

203/200

کد خبر: 709682

وب گردی

وب گردی