حبیبی: آمریکایی هابا تمدید تحریم ها باردیگر خصومت خود علیه ایران را آشکار کردند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که آمریکا اکنون با تمدید 10 ساله تحریم ها برای چندمین بار خصومت خود را علیه ایران آشکار ساخت گفت: با وجود نشان دادن مکرر حسن نیت از طرف دولت یازدهم این بار آمریکایی‌ها در علنی کردن خصومت علیه ایران به اجماع رسیدند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب، افزود: در طول 38 سال گذشته که ملت ایران پنجه در پنجه دولت آمریکا انداخته است و مقاومت ستودنی در حفظ استقلال ملی داشته است هیچگاه در واشنگتن اجماع کامل علیه انقلاب اسلامی شکل نگرفته بود. اما با وجود نشان دادن مکرر حسن نیت از طرف دولت یازدهم این بار آمریکایی‌ها در علنی کردن خصومت علیه ایران به اجماع رسیده‌اند.

وی ادامه داد: آمریکا از روز اول اجرای برجام با بهانه جویی، تحریم‌های جدید وضع کرد. حتی اقدام بی سابقه مصادره 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به بهانه‌ای پوچ و بی‌اساس را به علامت تشدید خشونت و خصومت با ملت ایران انجام داد. اکنون نیز با تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران برای چند دهمین بار خصومت خود را آشکار ساخت.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: آمریکا نشان داد به هیچ یک از قراردادها و پیمان‌های خود وفادار نیست، حتی پیمانی که با 5 کشور بزرگ تحت عنوان برجام امضاء کرده است را اجرا نمی‌کند و سلطه‌گری خود را ادامه می‌دهد.
حبیبی افزود: رهبر معظم انقلاب از قبل پیش‌بینی بدعهدی آمریکا را کرده و به دولت تذکرات لازم را داده بودند.
وی خطاب به برخی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب گفت: مگر شما نبودید که تیتر اول روزنامه‌های خود را به این جملات اختصاص دادید «دنیا به احترام ایران ایستاد»، «آغاز عصر ایرانی»، «جهان تغییر کرد»، «پیروزی بدون جنگ» و «حصر ایران شکست»…؟ حالا که دست آمریکایی‌ها برای شما رو شده است چرا حاضر نیستید حتی دو کلمه علیه خباثت آمریکایی‌ها بنویسید؟
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان صریح رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس در واکنش به بدعهدی آمریکا و نقص برجام گفت: مردم منتظر پاسخ و اقدام عملی مجلس و دولت به شرارت آمریکایی ها در نقض برجام هستند.
حبیبی در ادامه سخنانش به موضوع حقوق های نجومی پرداخت
و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در این باره تذکر دادند و دولت و مجلس ملزم هستند پاسخگوی مطالبات رهبری و مردم باشند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه رئیس دیوان محاسبات قرار است درباره حقوق‌های نجومی گزارشی به مجلس بدهد، افزود: اگر این گزارش حاوی احکام و آراء هیات‌های مستشاری و نهایتا رای دیوان در مورد نجومی‌بگیران است، می‌تواند بخشی از سؤالات مردم را پاسخ دهد.
وی در ادامه به افزایش قیمت دلار در بازار ارز نبز اشاره کرد و گفت: دلار به مرز 4000 تومان رسیده و این یک رکورد جدید و بی‌سابقه است. برخی می‌گویند دولت برای جبران کسری بودجه عملاً نرخ دلار را افزایش داده است. دولت لازم است توضیح لازم را به مردم بدهد.
حبیبی در ادامه با اشاره به سالگرد 16 آذر و شهادت سه دانشجوی شجاع و مبارز در حمله دژخیمان رژیم ستمشاهی پهلوی به دانشگاه تهران گفت: روز 16 آذر روز مبارزه با آمریکا و نماد آمریکاستیزی دانشجویان مسلمان است. روزی است که دانشجویان مبارز ایران پنجه در پنجه سردمداران استبداد جهانی انداختند و آن را رسوا ساختند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان سخنانش رای دادگاه نیجریه در مورد آزادی علامه شیخ زکزاکی را شجاعانه توصیف کرد و گفت: رأی دادگاه فدرال نیجریه در ابوجا مبنی بر آزادی فوری علامه زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه داغ ننگی بر پیشانی ارتش نیجریه است که در قتل عام شیعیان سابقه سیاهی از خشونت برجای گذاشته است.
وی گفت: امیدوارم با اجرای این حکم فصل جدیدی از مبارزات شیعیان برای رسیدن به آزادی در کشور نیجریه آغاز شود.

302/101

کد خبر: 709724

وب گردی

وب گردی