بروجردی:  اوباما مصوبه تمدید ISA را امضا می‌کند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه موضوع تمدید داماتو و نقض برجام را با ۵ کشور دیگر طرف اجرای برجام مطرح کند.

به گزارش ایسکانیوز،علاالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در خصوص تمدید ISA گفت: در مورد تمدید تحریم های مطرح شده در قانون داماتو بحث اصلی اعمال قانون است کما اینکه در گذشته هم در واقع همین ISA وجود داشته و مصوب بوده اما اجرا نمی شده است .

نماینده مردم بروجردی در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: بعد از برجام نیز عملا رییس جمهور وقت آمریکا دستور WAIVE یا عدم اجرا را داده بود ودر حال حاضر نیز صورت مساله به همین شکل است و مساله عملیاتی شدن تحریم مورد توجه قرار دارد و پیش بینی این است که رییس جمهور آن را امضا کند و مراحل بعدی اعمال آن نقض برجام خواهد بود.

بروجردی همچنین تصریح کرد: بدون شک تمام تحولات را رصد می کنیم و اقدام مقتضی در این خصوص انجام می شود.

وزارت خارجه موضوع تمدید داماتو و نقض برجام را با 5 کشور دیگر طرف برجام مطرح کند / حیثیت اروپا به برجام گره خورده است

بروجردی با اشاره به اینکه ایران و 5+1 طرف های توافق هسته ای هستند و تنها طرف ایران در اجرای توافق هسته ای آمریکا نیست، گفت: وزارت خارجه باید دیپلماسی فعالی برای رایزنی با اعضای اروپایی این توافق داشته باشد .

وی ادامه داد: توافق ما با 6 کشور بوده است و در حال حاضر یک کشور بر خلاف تعهدات خود رفتار می کند و یک توافق نامه رسمی بین المللی با شورای امنیت را نقض کرده است و طبیعتا با توجه به اینکه به حیثیت همه کشورهای امضا کننده گره خورده اعضای اروپایی این توافق نیز باید پیگیر موضوع باشند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد: باید مذاکرات لازم در ارتباط با تخلفات آمریکا با 5 کشور دیگر صورت گیرد.

مجلس در مصوبه الزام دولت به اقدام متقابل در اجرای برجام پیش بینی های لازم در خصوص نقض برجام را کرده است

بروجردی در خصوص اقدام مجلس در برابر تمدید داماتو گفت: ما در مجلس اقدامات خود را با پیش بینی این موضوع و نقض برجام از قبل انجام داده بودیم و دولت را ملزم کردیم که باید اقدامات لازم را در زمان های مقتضی انجام دهد.

وی تاکید کرد:هرگونه مصوبه جدید در واقع تاکید بر مصوبه قبلی مجلس خواهد بود.

تصمیم نهایی در خصوص موضوع نقض برجام از جانب شورای عالی امنیت ملی اعلام می شود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولیت هسته ای از ابتدا با شورای عالی امنیت ملی بوده و هنوز هم هست ، شورای عالی امنیت ملی، کمیته هسته ای و شورای نظارت بر اجرای برجام مذاکرات لازم را انجام و تصمیم نهایی را اعلام خواهند کرد.

302/300

کد خبر: 709759

وب گردی

وب گردی