از اکران فیلم های سوررئالیستی تا  کارگاه عکاسی

دبیر کانون فیلم و عکس این واحد دانشگاهی از اکران فیلم های متفاوت برای دانشجویان و همچنین برگزاری جلسات نقد عکس خبر داد.

مریم موحدیان دبیر کانون عکس و فیلم دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در رابطه با تاریخچه شکل گیری این کانون به ایسکانیوز گفت: ما با هدف بالا بردن سطح دانش عمومی در شناخت عکس و فیلم، سال 91 کار را شروع کردیم. آن زمان دانشجوی رشته معماری بودیم. کم کم جلو رفتیم و تخصصی شده تر کار کردیم.

وی ادامه داد: آقای وحید میزانی اولین دبیر این کانون بود که خود جزو هیئت موسس است و کمک شایانی به کانون کرده است. ما در کانون هر هفته یک اکران فیلم و یک برنامه نقد عکس داریم.

موحدیان در رابطه با برنامه های کانون عکس و فیلم بیان کرد: تاکنون فیلم های سینمایی نئورئالیسم ایتالیا، فیلم های سورئالیست،انیمشن ماری و مکس و همچنین فیلم های کوتاه مانند «مردی که درخت می کاشت» و برخی از فیلم هایی که جایزه اسکار را برنده شده اند مانند فیلم «جاذبه» را اکران کرده ایم.در آینده قرار است با سینمای هنر و تجربه نیز همکاری داشته باشیم.

او با اشاره به اکران فیلم «اتاق» و اهمیت آن اضافه کرد: این فیلم به نوعی روانشناختی است و به همین جهت مراسم اکران آن را با حضور یک منتقد سینمایی و یکی از اساتید روانشناسی واحد خوراسگان برگزار کردیم.

موحدیان در پاسخ به این سوال که دانشجویان چقدر از کانون استقبال می کنند گفت: فیلم هایی که ما اکران کردیم معمولاً مخاطب های خاص خود را دارند، با این حال از ابتدای تأسیس کانون فیلم و عکس تاکنون تعداد علاققه مندان به این کانون رو به افزایش بوده است.

دبیر کانون عکس و فیلم واحد دانشگاهی خوراسگان درباره برگزاری جلسات نقدو بررسی عکس اظهار کرد: ما از ابتدا تا امروز جلسات نقد هفتگی عکس را داریم. گاهی دانشجویانی که عکاسان حرفه ای تر هستند کار افراد دیگر را نقد می کنند. در واقع دانشجویان عکس هایی می اندازد و در این جلسات به نقد آن ها توسط دیگر دانشجویان یا یک منتقد پرداخته می شود.

وی ادامه داد: ما علاوه بر آنچه گفتم، کارگاه های عکاسی و فیلمنامه نویسی هم داریم و جالب است بگویم که تمام برنامه های ما تاکنون بدون دریافت هزینه از جانب دانشگاه یا دانشجویان بوده است. در اکران هر فیلم یک بروشور به تماشاچیان داده می شود که مختصر درباره فیلم توضیح داده شده است که دانشگاه تاکنون در تهیه این بروشور کمک می کرد اما نمی دانم چرا امسال سخت تر از قبل همکاری می کنند.

موحدیان در پایان سخنان خود اظهار کرد: امیدوارم این حرکات در دانشگاه ها ادامه پیدا کند و دانشجویان از انفعال خارج شوند و مسئولین دانشگاه ها با دلسوزی بیشتری برای دانشجویان کار کنند. اگر بچه ها برای آمدن به دانشگاه هزینه می کنند بهتر است چیزی جدا از درسی که می خوانند به آن ها بیاموزیم که اگر اینگونه باشد اتفاق بسیار خوبی است.

502500

کد خبر: 709850

وب گردی

وب گردی