پترائوس: من اشتباهی جدی مرتکب شدم

دیوید پترائوس، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه‌ای در واکنش به مطرح شدن نامزدی‌اش برای پست وزارت امور خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ گفت: من پنج سال پیش با به اشتراک گذاشتن اطلاعات محرمانه با معشوقه سابق خود اشتباهی جدی مرتکب شدم.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید پترائوس، مدیر سابق سیا و ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا طی روزهای اخیر به عنوان یکی از کاندیداهای وزارت امور خارجه در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب این کشور مطرح شده است.

او در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: من پنج سال پیش یک اشتباه جدی مرتکب شدم. من این مساله را قبول کردم و از بابت آن عذرخواهی کردم و تاوان سنگینی نیز برای آن پرداختم و از آن درس گرفتم.

پترائوس که در زمان دولت جورج دبلیو بوش، ناظر بر روند افزایش نیروهای آمریکایی در جنگ عراق بود در سال 2012 به اتهام در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه با پائولا برادول، معشوقه سابق و نویسنده کتاب بیوگرافی‌اش مجبور به استعفا شد.

دولت آمریکا پیش از این قصد داشت اتهامات مجرمانه را علیه پترائوس در ارتباط با فریب دادن پلیس اف بی آی و نقض یک بخش از قانون جاسوسی مطرح کند اما در نهایت به جای آن پترائوس اقرار به گناهکاری به اتهام سوء رفتار و سوء مدیریت اطلاعات محرمانه کرد.

او در این مصاحبه گفت، کنگره آمریکا باید به هنگام تصمیم گیری درباره انتصاب او به سمت وزیر خارجه این مساله (اقرار وی به گناهکاری) را لحاظ کند.

وی افزود: از طرف دیگر مشخص است که من با داشتن 5 / 38 سال خدمت مناسب و در مواردی منحصر به فرد به کشورمان در یونیفورم نظامی و همچنین در سمت مدیر سیا در عین حال چهار سال یا بیشتر از آن حضور در بخش تجاری و سفر به حدود 40 کشور در همین دوره سابقه مناسبی دارم.

پترائوس گفت، هیچ چیز از اطلاعاتی که او با برادول مطرح کرده در کتاب بیوگرافی او یا در عرصه علنی فاش نشده‌اند.

وی افزود: من اشتباه کردم و دوباره آن را قبول می‌کنم، باید مقامات این مساله را لحاظ کرده و در مورد اینکه آیا این سابقه صلاحیت من را از بین می‌برد یا خیر تصمیم بگیرند.

همچنین پترائوس گفت، در انتخابات ریاست جمهوری اخیر اصلا رای نداده است.

او در واکنش به گزارش‌ها درخصوص حمایتش از دونالد ترامپ گفت: من پاسخی ساده دارم و اینکه در انتخابات رای نداده‌ام. بنابراین نه از او حمایت کرده و نه با او مخالفت کرده‌ام و همچنین نه از هیچ یک از کاندیداهای دیگر حمایت کرده ویا با آنها مخالفت کرده‌ام، من حقیقتا تلاش داشتم که یک فرد غیرسیاسی باشم.

او گفت، از نظرش رئیس جمهور منتخب آمریکا یک فرد نسبتا عملگرا است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 709872

وب گردی

وب گردی