لاریجانی: اصلاح فرهنگی، نیازمند پیداکردن جوهره و بُن‌مایه فرهنگ جامعه است

رئیس مجلس شورای اسلامی همایش سبک زندگی با بیان اینکه فرهنگ مسیر همواری ندارد، تصریح کرد: برای بسط و گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی باید جوهره و بن مایه فرهنگ جامعه را پیدا و بر مبنای آن اقدام و حرکت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، همایش ملی «سبک زندگی و سومین اجلاس ارتقاء توانمندی فرهنگ عمومی» با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، شاه مرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی و جمعی از فعالان و پژوهشگران در حوزه سبک زندگی امروز (دوشنبه، 15 آذرماه) در هتل لاله تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش لاریجانی در ابتدای این نشست از نمایشگاه آثار منتخب استان ها با موضوع سبک زندگی بازدید کرد. در این نمایشگاه مجموعه کتاب ها و پژوهش های انجام شده توسط پژوهشگران و مراکز شورای فرهنگ عمومی در استان ها در حوزه های مختلف سبک زندگی ایرانی اسلامی ارائه شده است.

لاریجانی در این نشست کار فعالان فرهنگی را بسیار پر ارزش دانست و گفت: شاید در مسیر طوفان های مختلف کشور مباحث فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گیرد اما باید بدانیم این مباحث زیر بنای کشور هستند؛ اگرچه فرهنگ مسیر همواری ندارد مگر آنکه از راه و روش مشخص آن وارد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع سبک زندگی در دنیای امروز، بسیار مورد بحث قرار می‌گیرد و تنها شامل ایران نمی شود؛ هر چند در ایران نیز مقالات و کتاب های مختلفی در این خصوص نوشته شده است و مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود به این موضوع اشاره و مفاهیم عمیق آن را باز کرده اند.

302/300

کد خبر: 709896

وب گردی

وب گردی