واشقانی فراهانی: تحقق شعار پیوند دانشگاه و صنعت نیازمند مشارکت جدی دستگاه‌های مرتبط است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، تحقق شعار پیوند میان دانشگاه، صنعت و دولت را نیازمند مشارکت جدی همه دستگاه‌های مرتبط دانست.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در مراسم افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی در سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه استان خراسان رضوی در برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش پیشرو و پیشاهنگ بوده است، اظهار کرد: امیدواریم در سایه تلاش همکاران و تلاشگران استانی از نظر پیشرفت فناوری نیز این پیشتازی را حفظ کند.

واشقانی افزود: آنچه که در این نمایشگاه نشان داده می‌شود، بخشی از زحمات همکاران در استان خراسان رضوی بوده و باید بدانیم که ظرفیت استان در زمینه دستاوردهای نوین و فناوری بیش از وضعیت کنونی است.

وی با بیان اینکه پیوند میان دانشگاه و صنعت از شاخص‌های اصلی ارزیابی بخش‌های مختلف است، افزود: پیوند مبارک میان دانشگاه و دولت باید بیش از پیش استوار و محکم شود چراکه با تحقق این مهم، دو طرف از نتایج مثبت آن بهره‌مند می‌شوند.

واشقانی با تاکید بر پیوند میان دانشگاه، جامعه، صنعت و دولت، خاطرنشان کرد: هدف از ارائه طرح های فناورانه در این نمایشگاه، آگاهی صاحبان صنایع و بخش خصوصی از آخرین اقدامات فناورانه در استان و کشور است و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، این اقدامات می‌توانند وارد چرخه تولید ثروت و بازار شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ماموریت‌های نمایشگاه فناوری و پژوهش را به کارگیری دانش برای شکوفایی زندگی مردم و کشور در کنار گسترش مرزهای دانش دانست و گفت: جمهوری اسلامی با وجود همه تحریم‌ها توانسته جایگاه علمی کشور را در تراز بین المللی به نحو احسن به نمایش بگذارد؛ باید همه ما مقابل چالش های موجود در راه خود کوتاهی نکرده و با قدرت در مسیر پیشرفت گام برداریم.

واشقانی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که بارها به موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌ و مکررا اقتصاد دانش‌بنیان را محرک اصلی این مهم دانسته‌اند،‌ تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان محرک اقتصاد مقاومتی است و دانشگاه ها بر این مساله واقف هستند که پژوهش هدفمند و مساله محور می تواند پیشران اصلی اقتصاد دانش بنیان باشد از این رو دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید این نکته را سرمشق خود قرار دهند و برنامه ریزی های خود را برپایه آن بنا کنند.

وی سرمایه گذاری بر روی مسائل پژوهشی و دانش بنیان را بسیار مهم دانست و گفت: پردرآمدترین فعالیت یک کشور اقدامات فناورانه است و از همین رو باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه مراسم نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری با حضور استاندار خراسان رضوی، دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و سایر روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و مسئولین دستگاهای اجرایی، افتتاح شد.

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی به همراه نمایشگاه تخصصی کتب دانشگاهی از 14 تا 17 آذر جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر و از ساعت 10 صبح الی 19 آماده بازدید علاقه‌مندان است.

200

کد خبر: 709916

وب گردی

وب گردی