بزرگداشت فردوسی و ادیب الممالک فراهانی در واحد اراک

شاهرخ حکمت معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از برنامه های فرهنگی این واحد خبر داد.

شاهرخ حکمت، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در گفت وگو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های آینده بخش فرهنگی این واحد گفت: برنامه های فرهنگی در این واحد براساس برنامه های هشت محور سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است. در بخش فرهنگی با کمک علی فقیه حبیبی مدیر کل آموزش فرهنگی و حبیب الله اسماعیلی مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی سازمان فعالیت ها را برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی در رابطه با فعالیت هایی که تاکنون در این واحد اجرا شده است گفت: یکی از مواردی که در واحد اراک طی سال های گذشته به ویژه 2سال گذشته اجرا شده است، برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی آفتاب مهر است که این نمایشگاه دوبار یعنی در سال گذشته و امسال در واحد اراک با قوت اجرا و از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است. از دیگر برنامه های این واحد می توان به افتتاح سایتی اشاره کرد که در آن با موضوعات مختلف هر ماه مسابقه کتاب خوانی برگزار می کند که تمامی افراد در همه دوایر دولتی استان می توانند در آن شرکت کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد اراک افزود: این واحد همایش زندگی به سبک حضرت امام(ره) را برای اولین بار به صورت ملی در سال گذشته و امسال برگزار کرده است. همچنین سعی شده است به مراکز مشاوره با یک دید فرهنگی نگاه کنیم و در همین راستا ادغام دو معاونت دانشجویی و فرهنگی شرایط ویژه ای در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده است. این امر موجب شد تا ما بتوانیم مرکز مشاوره را از یک شرایط ویژه و غیرقابل دسترس خارج کنیم تا شرایط بررسی موضوعاتی چون وابستگی های سالم، مباحث ازدواج، مباحث زندگی جاری و ساری موجود را در این مرکز مشاوره ایجاد کنیم.

حکمت در همین رابطه اذعان کرد: از دیگر فعالیت های این مجموعه حضور بسیار پررنگ دانشجویان این واحد در جشنواره آشتی با طبیعت بوده است که در واحد رشت برگزار شد. همچنین طرح دیگری که به خوبی مورد اجرا قرار گرفت، طرح توانمندسازی دانشجویان فعال در بخش فرهنگی بوده است که در مهرماه برگزار شد.

وی در رابطه با برنامه های آینده این واحد اظهار کرد: این واحد برنامه هایی که در آینده مبتنی بر 8 محور سازمان مرکزی است را در دستور کار خود قرار داده است، ما نکوداشت شخصیت های استانی که در راس آن بزرگداشت ادیب الممالک فراهانی است را در برنامه های خود خواهیم داشت. همچنین نشت تخصصی زبان و ادبیات فارسی و ارتباط مستمر با فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی جزء کارهای آینده ما خواهد بود. همچنین بزرگداشت فردوسی را در سال آینده خواهیم داشت.

وی همچنین در پایان اشاره کرد: این واحد در نظر دارد همایش های شعرخوانی شاعران دانشجوی دختر و پسر دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور را در پاییز یا زمستان سال آینده در صورت وجود شرایط مناسب برگزار کند.

500500

کد خبر: 709954

وب گردی

وب گردی