درخواست سازمان همکاری اسلامی برای توقف فوری خشونت‌ها در میانمار

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از اعضای این شورا خواست در راستای توقف خشونت‌ها علیه اقلیت روهینجا در میانمار اقداماتی فوری و جدی اتخاذ کنند.

به گزارش ایسکانیوز نوشته روزنامه عکاظ عربستان، یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای در واکنش به بحران رو به وخامت در استان راخین در میانمار که به کشته شدن تعداد زیادی بی گناه و آوارگی ده‌ها هزار تن از اقلیت مسلمان روهینجا شد، اتخاذ اقداماتی فوری و جدی جهت توقف خشونت‌ها در این کشور و بازگشت آرامش را خواستار شد.

العثیمین در ادامه حمایت خود را از بیانیه‌های اخیر صادر شده از سوی کشورهای عضو این سازمان درباره خشونت‌ها و شرایط انسانی اقلیت مسلمان روهینجا اعلام و تاکید کرد که کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بر اساس منشور این سازمان موظفند در راستای حمایت از حقوق گروه‌ها و جوامع مسلمان در کشورهای غیر عضو و حفظ کرامت و هویت دینی و فرهنگی آنها گام بردارند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین از کشورهای عضو خواست بحران اقلیت روهینجا را در هر فرصتی با دولت میانمار مطرح کرده و این مساله را در دست بررسی نگه دارند و از مسئولان این کشور بخواهند به آژانس‌های کمک‌های بشردوستانه اجازه دهند برای امدادرسانی وارد مناطق شوند.

306/300

کد خبر: 709958

وب گردی

وب گردی