ابطحی: هدف از برگزاری جشنواره لقمان ایجاد استوانه های پژوهشی و علمی است/حراجی: دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی باید نشان داده شود

نشست خبری سومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان جشنواره لقمان حکیم، با حضور دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر افشین حراجی رئیس واحد دندانپزشکی تهران و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جشنواره لقمان حکیم که سومین جشنواره دانشگاه آزاد اسلامی امسال 21 آذرماه با همکاری واحد داندانپزشکی دانشگاه در بیمارستان فرهیختگان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که اساتید ،دانشجویان و اهل علم را تشویق کنیم و به توسعه آموزش پژوهش و خدمات سلامت کمک کنیم. ما موفق شده ایم که از اولین جشنواره تا سومین جشنواره ارتقای بسیاری را در حوزه آموزش کسب کنیم.

وی یادآور شد: در دوره سوم کسانی که به عنوان افراد برتر از مراکز استانها معرفی شده اند و شناسنامه آموزشی و پژوهشی بسیار خوبی را داشته اند با هم به رقابت می پردازند که حدود سی نفر به عنوان برگزیده شدگان این پژوهش ها انتخاب می شوند. این رقابت ها در حوزه های پژوهش، آموزش و سلامت است که در آن استاد برتر ، مرکز تحقیقات برتر، دانشجوی برتر کتاب برتر و محقق برتر انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: بعد از پیدا کردن این افراد و هدایتشان آنها را به سمتی خواهیم برد که برای کشور استوانه های پژوهشی و علمی باشند و گره ای را از مشکلات جامعه باز کند.

40 درصد سهم بار آموزش پزشکی کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است

در ادامه این نشست دکتر حراجی رئیس واحد داندانپزشکی دانشگاه ادامه داد: مسوولیت اجرایی جشنواره لقمان با واحددندانپزشکی خواهد بود.

رییس واحد دندانپزشکی افزود: 40 درصد سهم بار آموزش پزشکی کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی به همین دلیل باید این دستاوردها را نشان داده و سپاسگزار کسانی باشیم که باعث می شوند این افتخارات را کسب کنیم .

وی افزود: جای این جشنواره در سالهای گذشته خالی بود و خوشحالیم که امروز این تدبیر اندیشیده شده است. امیدوارم که این جشنواره به خوبی آغاز شود و واحد دندانپزشکی بتواند مجری خوبی باشد.

در ادامه این نشست دکتر آرش عزیزی معاون پژوهشی واحد دندانپزشکی تهران اضافه کرد: از اواسط مهر ماه امسال که قرار شد واحد دندانپزشکی به عنوان مجری سومین جشنواره لقمان انتخاب شود با تشکیل شورای راهبردی و تیین اعضای هیات علمی این جشنواره توسط معاونت علوم پزشکی کار خود را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: اولین کار در راستای این جشنواره به روز کردن سایت جشنواره لقمان و تعیین کار گروه های علمی جشنواره سوم بود که در این راستا اعضای کار گروه های علمی با راهنمای حوزه معاونت پزشکی در 4 حیطه آموزشی ،پژوهشی، سلامت و دانشجویی تشکیل شد که اعضای آن را افرادی متخصص و صاحب نظر و با تجربه حوزه های مختلف دانشگاه آزاد تشکیل می دهند.

وی عنوان کرد: مبنای اولیه این کار گروه ها بازنگری در 4 حیطه تبیین شده بود که خوشبختانه اساتید و اعضای شورای علمی بازنگری در معیارهای ارزیابی را انجام و چارت دقیق و حساب شده ای را برای ارزشیابی و نمره دهی تشکیل دادند.

وی افزود: فراخوان عمومی بعد از این موضوع شکل گرفت که از تاریخ 25 مهر تا 21 آبان ماه سال جاری بود. همچنین این فراخوان از طریق سایت جشنواره و همچنین ارسال آثار از طریق ایمیل بود.

وی افزود: تا روز 2 آذرماه کار گروه های 4 گانه اعضای منتخب خود را اعلام کردند و در تاریخ 7 آذرماه این برگزیدگان در شورای علمی و راهبردی مطرح شدند و مستنداتی که ارایه شده بود مورد بررسی قرار گرفت و از آن تاریخ با افراد برگزیده تماس و قرار شد که تمام فعالیت های خود را ارسال کنند تا بتوانیم کتابچه جشنواره را تهیه کنیم.

عزیزی ادامه داد: در حیطه پژوهشی 7 زیر مجموعه داریم که شامل محقق برتر، محقق جوان برتر، کتاب برتر اختراع و محصول برتر و مقاله برتر میشود. همچنین در قسمت آموزشی 3 حیطه داریم که شامل آموزش برتر ، استاد برتر و حقوق آموزشی برتر میشود. در قسمت خدمات سلامت نیز دو حیطه بیمارستان برتر ودانشگاه برتر را داریم و در پایان در قسمت دانشجویی، دانشجو و دانش آموختگان برتر را داریم که از تمامی آنها در روز 21 آذرماه سال جاری تقدیر خواهدشد.

شایان ذکر است، جشنواره سومین لقمان حکیم با هدف تقدیر از اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و محققین حوزه علوم پزشکی در روز یکشنبه 21 آذرماه در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور آیت الله هاشمی هیات موسس این دانشگاه تشکیل خواهد شد.

202/200

کد خبر: 710050

وب گردی

وب گردی