سیل و آبگرفتگی در 9 استان کشور/ امدادرسانی در ایوان غرب و میاندوآب ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات به تشریح وضعیت سیل و آبگرفتگی و طوفان طی 3 روز گذشته پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی سلیمی به تشریح وضعیت طوفان طی 3 روز گذشته پرداخت و به ایسکانیوز گفت: 5 شهر بجنورد،مانه و سملقان،بهشهر،نکا و سوادکوه در استان های مازندران و خراسان شمالی تحت تاثیز طوفان قرار داشتند.

وی ادامه داد: ماموران سازمان امداد و نجات در 41 شهر و روستا مستقر شدند و به ٣٦٢١نفر از هموطنان متاثر از طوفان امداد رسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: امدادگران در 26 تیم( 145 نفر) موفق به اسکان ضروری ١٦٥٠ نفر از هموطنان در استان خراسان شمالی
در مساجد،راهدارخانه،مدارس و ... شدند. همچنین سایر خدمات امدادی مانند توزیع ٣٠٣٩کیلوگرم نایلون صورت گرفت.

وی با اشاره به سیل و آبگرفتگی در سطح کشور گفت: ٩ استان کشور شامل استان های آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد،کردستان ،فارس و لرستان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

سلیمی افزود: ماموران سازمان امداد و نجات در ٣٩ شهر و روستا به ١٢٦٠ نفر خدماتی امدادی ارائه کردند همچنین 65 نفر از هموطنان سیل زده اسکان ضروری داده شدند.

وی تاکید کرد: امدادگران در 61 تیم (253 نفر) موفق شدند 101 واحد مسکونی بوسیله 30 دستگاه موتور و لجن کش از آب تخلیه کنند. همچنین از سایر خدمات امدادی می توان به توزیع 170 قرص نان ، 2700 قوطی کنسرو، 15 کیلوگرم خرما، 250 تخته پتو ، 100 تخته موکت و 290 ست شستشو و 180 کیلوگرم حبوبات اشاره کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات تاکید کرد: در حال حاضر امدادرسانی در ایوان غرب و میاندوآب ادامه دارد.

700/701

کد خبر: 710053

وب گردی

وب گردی