عضو پارلمان عراق: کارشکنی در توافق هسته ای با ایران مخالف قانون و بی احترامی به جامعه بین المللی است

'عباس البیاتی' در واکنش به تمدید دوباره تحریم های ایران توسط کنگره آمریکا، با بیان اینکه تمدید تحریم ها مخالف عدالت و حق و نوعی عهدشکنی است، گفت: کارشکنی در توافق هسته ای هیچ توجیهی ندارد و خلاف قانون و بی احترامی به جامعه بین المللی است.

به گزارش ایسکانیوز عضو کمیته روابط خارجی در پارلمان عراق گفت: توافق جمهوری اسلامی ایران با 'گروه 1+5 ' توافقی معتبر در سطح بین المللی است و اخلال در این توافق بی احترامی به جامعه بین المللی و زیان انکار این توافق به منکران آن خواهد رسید و این بی توجهی به توافقات بین المللی باعث بی اعتمادی جامعه جهانی به کلیه توافقات می شود.
البیاتی تاکید کرد: معتقدیم که نقض توافق هسته ای با ایران از سوی طرف آمریکایی، این پیام را برای همه دارد که این کشور هم توافق می کند و هم آن را نقض می کند و همه جهان این لغزش و بی ثباتی را حس خواهند کرد.
این عضو پارلمان عراق همچنین افزود: نقض توافق هسته ای باعث تشنج بسیار در منطقه خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این مساله اقداماتی را برای حفظ مصالح و امنیت ملی خود اتخاذ خواهد کرد و آمریکا در برابر پرسشی بزرگ قرار می گیرد مبنی بر اینکه آیا این موضوع مربوط به نقض توافق ها، میثاق ها و عهدنامه های بین المللی است، یا این موضوع به درگیری احزاب داخلی آمریکا بازمی گردد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 710058

وب گردی

وب گردی