ایده های برتر نخستین دوره آموزشی کسب و کار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می شوند

بهترین ایده های ارائه شده در نخستین دوره آموزشی کسب و کار فرهنگی ویژه دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد کرمان در حال برگزاری است فردا با حضور دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و همزمان با روز دانشجو ، معرفی می شوند.

دکتر مستوره عزت‌زاده معاون مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: نخستین دوره آموزشی کسب و کار فرهنگی ویژه دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان از «ایده تا عمل» از سیزدهم آذر در واحد کرمان آغاز شده است و فردا (شانزدهم آذر) با حضور دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پایان می یابد.
دکتر مستوره عزت‌زاده ادامه داد: با توجه به انتخاب دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار در سال 95 و شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و شئونات دانشجویی این افراد، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ، نخستین دوره آموزشی کسب و کار فرهنگی را با هدف شناسایی، حمایت و هدایت دانشجویان توانمند و خلاق ، برگزار کرده است.
او افزود: در این دوره آموزشی ، 21 ایده پیشنهادی دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی که طبق استاندارهای لازم ارایه شده بود بررسی شد و هفت ایده برتر شامل کلینیک حقوق ، همراه ساز (با رویکرد موسیقیایی و هنری) ، سرمایه سبز (با رویکرد محیط زیست و بیابان زدایی) ، سامانه پذیرش دانشگاهی ، درمان 72 ساعته وبا (با رویکرد سلامت) ، سامانه سلامت چربی سوز هوشمند (با رویکرد سلامت) و تراشه سلامت به مرحله نهایی داوری راه یافتند.
معاون مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: قرار است فردا (سه شنبه) و همزمان با روز دانشجو ، سه ایده برتر از بین ایده های راه یافته به مرحله نهایی داوری ، در حضور دکتر سیدطه هاشمی معرفی شوند.
عزت زاده همچنین از راه اندازی کانون دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه نخستین دوره آموزشی کسب و کار فرهنگی این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: برای این دانشجویان گواهی شرکت در دوره نیز صادر خواهد شد.
او توضیح داد: دوره‌های آموزشی استارت‌آپ یا کسب‌و‌کار در جهان کمتر از یک دهه و در کشور ما از سال 91 برگزار می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان تسهیل‌گر و حامی اشتغال دانشجویان به این میدان وارد شده است تا از ایده‌های برتر برای درآمد‌زایی و تبدیل به شرکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان فرهنگی حمایت کند.

چندی پیش دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفته بود: شیوه‌نامه اجرایی تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی با توجه به اسناد بالادستی کشور و نقش اساسی تولید دانش به عنوان یکی از مولفه‌های دانشگاه برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود واحدهای دانشگاه در حوزه فناوری‌های فرهنگی و مصوبه شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین و ابلاغ شده است.
طبق این شیوه‌نامه، شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت، موسسه خصوصی یا تعاونی است که برای هم‌افزایی علم و ثروت با بهره‌برداری از دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه رشته‌های علمی مرتبط با حوزه فرهنگ، پاسخ به نیاز جامعه و عرضه یا سازماندهی منابع (تولید محصول/خدمت) راه‌اندازی می‌شود. حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، مبتکر و مسوول راه اندازی شرکت های دانش بنیان فرهنگی به شمار می آید.
حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های نو در حوزه رشته‌های مرتبط با فناوری‌های فرهنگی و تبدیل آن به ثروت؛ تاسیس اتاق‌های فکر برای ایده‌پردازی در حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های فرهنگی؛ بررسی و تصویب طرح‌های درآمدزا در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی برای دانشگاه؛ تجاری سازی دستاوردهای فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه از طریق حمایت از ایجاد، حفاظت، انتقال و اشاعه فناوری‌های نرم؛ به کارگیری همه ظرفیت‌های دانشگاه برای ایجاد شرایط تجمیع و هم‌افزایی میان کارآفرینان فعال در رشته‌های حوزه فرهنگی و هنری و اجتماعی از جمله مهم ترین اهداف تشکیل شرکت های دانش بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی است.

202/200

کد خبر: 710061

وب گردی

وب گردی