پیام دکتر میرزاده به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت 16 آذر ، روز دانشجو پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در متن پیام دکتر میرزاده آمده است:

سالگرد حماسه 16 آذر، یاد و خاطره دانشجویان دانشگاه تهران که با خون خود نهال مبارزه مردم ایران در راه استبداد ستیزی و استقلال خواهی را آبیاری کردند، گرامی باد.

به واقع 16 آذر سال ١٣٣٢ نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران محسوب می شود؛ شهادت دانشجویان در صحن دانشگاه آغازگر خروش ملتی بود که خواهان تعیین سرنوشت خود بودند و فداکاری این دانشجویان آگاه پس از دو دهه تلاش و ممارست با رهبری امام راحل به ثمر رسید و نظام استبدادی و شاهنشاهی فروریخت.

بی تردید 16 آذر را باید نماد پیوند دانش طلبی و آزادی خواهی دانست چراکه علم برخواسته از ایمان، ظلم و ستم مستبدان را برنمی تابد و امروز استقلال، آزادی و امنیت کشور مرهون فداکاری جوانان تحصیل کرده ای است که در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و پس از آن راه را بر استعمار و استثمار ملت بستند.

دانشجوی آگاه الگوی تمام نما و چشم بینای یک ملت است که می بایست نسبت به همه رویدادهای جامعه خود حساس و مسئولیت پذیر باشد، مسلما پررنگ تر شدن نقش جوانان در عرصه تصمیم گیری و تقویت بنیه علمی کشور آینده ایران اسلامی را تضمین خواهد کرد.

روسای تمام واحدها و مراکز دانشگاه آزاداسلامی موظفند در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و بخشنامه مورخ 16/9/93 نسبت به حمایت از همه تشکلهایی که با رعایت مصوبات مذکور تشکیل شده اند، حمایت و پشتیبانی لازم را معمول دارند تا فضای دانشگاه آزاداسلامی با حضور تشکلهای اسلامی سیاسی و دانشجویی پرنشاط تر و زمینه بیشتری برای بحث های آنها مخصوصا تقویت کرسی های آزاداندیشی فراهم گردد و عنصر دانشجو به عنوان عنصر اصلی در دانشگاه تقویت و تکریم گردد.

اینجانب ضمن گرامیداشت مجدد،یاد وخاطره همه شهدای دانشجو، مخصوصا شهدای اخیر مدافعان حرم که بر علیه جریانات انحرافی تکفیری به جهاد پرداختند، روز دانشجو را به همه دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می گویم و امیدوارم جوانان ما که به حق گنجینه ارزشمند فردای ایران هستند با نشاط و مسئولیت پذیری در جهت رشد علمی، توسعه متوازن، رفع مشکلات و تقویت زیرساختهای کشور حرکت کنند.

حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی

200

کد خبر: 710096

وب گردی

وب گردی