تشکیل شعبه قضایی رسیدگی به پرونده جانباختگان قطار تبریز - مشهد

 رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از تشکیل شعبه ویژه قضایی برای رسیدگی به پرونده مصدومان و کشته شدگان حادثه برخورد قطار تبریز - مشهد در دادسرای تبریز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام حکمت علی مظفری با اشاره به اینکه در زمینه رسیدگی قضایی به این حادثه در صلاحیت دادگستری سمنان است، افزود: برای سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده مصدومان و کشته شدگان حادثه به نیابت از دادسرای سمنان شعبه ویژه ای در دادسرای تبریز تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: هر چند تاکنون تقصیر یا خطایی از مسئولان استانی در این حادثه از سوی مراجع قانونی اعلام نشده اما دستگاه قضایی استان همه تلاش خود را برای احقاق حقوق حادثه دیدگان و کشته شدگان این حادثه به کار می گیرد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: مصدومان این حادثه به علت دوری مسافت تا استان سمنان از طریق این شعبه به پزشکی قانونی معرفی و پرونده‌های آن ها پس از تکمیل به سمنان ارسال می شود تا از مراجعه مکرر مصدومان و خانواده های کشته شدگان این حادثه به این شهر جلوگیری شود.
حجت الاسلام مظفری، با بیان اینکه در کمتر از 48 ساعت با هماهنگی های انجام شده و با کمک پزشکی قانونی هویت 37 نفر از فوت شدگان مشخص شد ادامه داد: آمار و اطلاعات حادثه دیدگان قطار به طور کامل مشخص بوده و تلاش می شود هویت بقیه فوت شده ها به علت عمق سوختگی در اسرع وقت شناسایی شود.
به گزارش ایرنا، حدود ساعت هشت صبح جمعه، پنجم آذر 95، قطارهای مسافری تبریز- مشهد و سمنان- مشهد در مسیر سمنان- دامغان به هم برخورد کرد که این سانحه تعدادی جان باخته و تعدادی مصدوم داشت.
منبع: ایرنا

700/706

کد خبر: 710119

وب گردی

وب گردی