دریادار سیاری: دشمنان ما کشورهای همسایه نیستند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دشمنان ما کشورهای همسایه نیستند بلکه دشمن ما در اقیانوس ها گسترش پیدا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی که به مناسبت هفتم آذر و گرامیداشت حماسه آفرینی های این نیرو در جمع دانشجویان دافوس حضور یافته بود طی سخنانی گفت: قدرت دریایی ابعادی دارد که ناوگان نظامی از جمله آن است و بحمدالله نیروی دریایی این بُعد را برای کشور عزیزمان به نحو احسن به ارمغان آورده و مرزهای دفاعی ایران را تا آب های آزاد گسترش داده است.

وی در ادامه به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد اشاره کرد و گفت: امروز، دشمنان ما کشورهای همسایه نیستند بلکه دشمن ما در اقیانوس ها گسترش پیدا کرده است و نیروی دریایی تحرکات و ماموریت های خود را با این نوع تهدیدها منطبق خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش دلایل مورد آماج تهدید قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران را در موقعیت ژئوپولیتیک ایران، استکبار ستیزی، تقابل با منافع استکبار جهانی، الگو بودن برای ملت های جهان، نفت و ذخایر نفتی دانست و گفت: تا زمانی که به آرمان های انقلاب معتقد هستیم و در برابر ظالم تسلیم نباشیم دشمن داریم لذا نباید از قدرت های جهانی انتظاری جز دشمنی داشته باشیم.

وی در بخش دیگر ازسخنانش تصریح کرد: دریا برای ما فرصت بسیار خوبی است ولی اگر قدرت کنترل آن را نداشته باشیم این فرصت به تهدیدی جدی تبدیل خواهد شد.

سیاری در پایان با ارائه عملکرد نداجا در موضوع اقتدار دریایی به اعزام 49 ناوگروه این نیرو به آب های بین المللی اشاره کرد و گفت: تعداد 44 ناوگروه، ماموریت اطلاعاتی و رزمی و پنج ناوگروه با هدف اعلان پیام صلح و دوستی اعزام شدند که نتیجه این ماموریتها همراهی بیش از 3800 فروند کشتی برای مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن است.

در پایان این مراسم ازخانواده محترم شهید ناخدا سوم خلبان رمضان سراج و پیشکسوت نیروی دریایی امیر دریادار دوم بازنشسته پرویز فرشچیان تجلیل شد.

302/300

کد خبر: 710156

وب گردی

وب گردی