ابطحی: در رشته دستیاری برای اولین بار در بیمارستان بوعلی جذب دانشجو داشته ایم

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رشته دستیاری برای اولین بار در بیمارستان بوعلی دانشجو جذب کرده ایم.

دکتر سید علی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، در نشست خبری در پاسخ به ایسکانیوز با اشاره به اینکه اولین رشته دستیاری امسال برای بیمارستان بوعلی گرفته شده است گفت: برای جذب رشته دستیاری فراخوان داده ایم که احتمالا تاکنون ثبت نام ها انجام و مهلت ثبت نام نیز پایان گرفته است. امسال اولین ورودی دستیار تخصصی بود اما در رشته دندانپزشکی از سال های گذشته ورودی هایمان را داشته ایم که به تدریج تکمیل و رشد پیدا کرد.
وی افزود: در ۲سال گذشته توانستیم دندان پزشکی شهرهای بروجرد، کرمان و تبریز را افتتاح کنیم که البته در خصوص مقاطع کارشناسی و ارشد این تعداد بیشتر بوده و حدود ۷۰_۸۰رشته است.
وی ادامه داد: در مجموع ۲۳دانشکده پزشکی داریم که شامل :۱۵دانشکده پزشکی،۵دانشکده دندان پزشکی و ۳دانشکده داروسازی می شود.
ابطحی یادآور شد: در گذشته دانشکده های پرستاری بسیاری بودند که ساختار تشکیلاتی نداشتند اما خوشبختانه در طول ۱سال اخیر حدود ۲۵رشته پرستاری به دانشکده پرستاری تشکیل شده است.
بعلاوه باید بدانیم که آنچه که ما را به اینجا کشاند صداقت و همکاری و تلاش گسترده کشوری بود و البته استراتژی مخصوصی که با یک برنامه جامع در حوزه علوم پزشکی در سال ۹۳شروع به تدوین شد و به تایید دکتر میرزاده رسید و در هیات امنا تصویب شد.
وی عنوان کرد: در گذشته در حوزه پژوهش هیچ مرکز تحقیقاتی نداشتیم که اگر هم وجود داشت غیر رسمی بود اما امروز ۳۳مرکز تحقیقات رسمی داریم که تعداد ۲۵ مرکز به عنوان مرکز برتر شناخته می شوند.امیدواریم که این مراکز به مراکز تبدیل علم مبدل شوند و در آینده نه چندان دور تولید محصول کنند.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای سنجش و آموزش پزشکی معیار های زیادی وجود دارد افزود: یکی از این معیارها آزمون هایی است که از طریق وزارت خانه اعلام می شود . این آزمون ها شامل آزمون جامع علوم پایه، آزمون جامع پیش کارورزی و در نهایت آزمونی که هنگام فارغ التحصیلی از دانش آموختگان گرفته می شود.
وی عنوان کرد: در گذشته استادان ما تدریس و تلاش می کردند اما هنگام امتحان مکانی نبود که به ارزیابی دانشجویان خود بپردازند اما بالاخره برگزاری و طراحی آزمون امروز به دست خود اساتید است. همان گونه که شاهد هستیم در علوم جامع پایه مدال طلا را یک دانشجوی پزشکی قشم به خود اختصاص داد و همینطور در علوم پیش کارورزی در سال جاری مین نمرات ما بالاتر،رده ما از سطح کشور پایین تر و درصد قبولی دانشگاه آزاد نیز بالاتر بود که تمام اینها نشان از این موضوع دارد که اساتید و دانشجویان ما جز برترین ها هستند.
وی افزود : بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا خرداد امسال ۱۴۵بار نظارت وزارت خانه ای داشتیم که نشان دهنده فعالیت سنگین افراد ما است. همچنین لازم به ذکر است که در امتحانات رزیدنتی دانشجویان ما در بیش از ۳۰درصد امتحانات قبول می شوند.

200/202

کد خبر: 710161

وب گردی

وب گردی