پادشاه عربستان وارد قطر شد

پادشاه عربستان پس از سفر دو روزه‌اش به امارات امروز(دوشنبه) وارد دوحه پایتخت قطر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در قالب سفرهای دوره‌ای خود در کشورهای حوزه خلیج فارس پس از امارات امروز (دوشنبه) وارد دوحه، پایتخت قطر شد و مورد استقبال شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر قرار گرفت.

قرار است وی پس از قطر به بحرین و سپس کویت سفر کند.

تقویت روابط دوجانبه،‌ مشکلات منطقه و امنیت در صدر مباحث مذاکرات سران دو کشور عربستان و قطر خواهد بود.

محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر پیشتر در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط" تاکید کرد که هماهنگی میان دو کشور قطر و عربستان در بالاترین سطح خود قرار دارد و رویکردهای دو کشور در مورد بسیاری از مسائل کشورهای عربی و منطقه به ویژه اقدامات مشترک کشورهای عربی، تلاش‌ها برای ایجاد صلح، مبارزه با تروریسم و حمایت از تلاش هایی که برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه انجام می‌شود، مشترک است.

پیشتر عبدالله بن عبدالعزیز العیفان، سفیر عربستان در قطر با تاکید بر اهمیت بسیار این سفر برای قطر گفت: ملک سلمان در حالی که منطقه مرحله حساسی را با وجود خطرات و چالش‌های بسیار پشت سر می‌گذارد، به دوحه سفر خواهد کرد.

العیفان در ادامه اطمینان داد که این سفر و دیدارها میان مقامات دو کشور نقطه آغاز مهمی برای حمایت از اقداماتی در راستای مقابله با خطرات و چالش‌های موجود در منطقه خواهد بود.

وی روابط دوجانبه ریاض و دوحه را "تاریخی" و مبتنی بر اصول ثابتی چون اصل همجواری و منافع مشترک توصیف کرد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 710167

وب گردی

وب گردی