دکتر ابراهیمیان:انتقادپذیری از دلایل موفقیت یک مدیر است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر، انتقادپذیر بودن یک مدیر را از دلایل موفقیت او عنوان کرد و گفت: امام علی (ع) فرمودند: «در انتقادپذیری اولاً نیاز طرف مقابل را برآورده می سازید و ثانیاً خود شما هم سود می برید و مطالبی از دیگران می آموزید و ثالثاً احساس خوبی هم به خود و هم به دیگران پیدا می کنید»

به گزارش ایسکانیوز سیدحسین ابراهیمیان در کارگاه آزاداندیشی مدیریت تعاملی و جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی که با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات ساختمان ولایت واحد قائم‌شهر برگزار شد، برگزاری این سلسله نشست‌ها و کارگاه‌ها را برای استادان مفید ارزیابی کرد و خواستار حضور فعال و جدی تر آنها در کرسی‌های آزاداندیشی شد.

وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها برای استادان دارای امتیاز فرهنگی است خطاب به آنان گفت:«منتظر طرح‌ها، ایده‌ها و نظرات شما هستیم تا برای برگزاری جلسات هم‌اندیشی از آن موضوعات استفاده کنیم.»

سرپرست واحد قائم‌شهر حضور فعال استادان را در کنار مسائل آموزشی و پژوهشی در ارتباط با مسائل فرهنگی دانشگاه جدی خواند و افزود: «استادان حتما وقتی را برای حضور فعال تر در ارتباط با مسائل فرهنگی دانشگاه داشته باشند»

وی به بیان منشور مدیریتی 30 گانه امام علی (ع) که برای مدیران نظام اسلامی تدوین شده است، پرداخت و نکاتی را در این زمینه عنوان کرد.

ابراهیمیان عواقب نپذیرفتن انتقاد را احساس کردن در میدان جنگ، هدررفتن انرژی و پرشدن ذهن از افکار منفی نسبت به دیگران عنوان کرد.

وی توصیه دوم امام علی (ع) به مدیران را به دل نگرفتن بدی‌ها، بی‌حرمتی‌ها و بی‌احترامی دیگران نسبت به خود بیان کرد و گفت: «سعی نکنید همیشه حق را به خود بدهید و بگذارید دیگران هم حرف خودشان را بزنند و جلوی اظهارنظر دیگران را نگیرید.»

ابراهیمیان پیش قدم شدن در آشتی کردن با دیگران را از سبک زندگی امام علی (ع) دانست و افزود:امام علی (ع) به این امر تأکید ویژه‌ای داشتند و فرمودند: «پیش دستی کردن در آشتی یک قوت است و با این کار دیگران را از کار خود پشیمان می‌کنید.»

وی با توجه به این نکته که تکبر نشانه خودکم بینی و حقارت یک انسان است، پرهیز از تکبر و خودمحوری و برقراری تواضع و فروتنی با دیگران را از دیگر توصیه‌های امام علی (ع) به مدیران بیان کرد.

700700

کد خبر: 710194

وب گردی

وب گردی