حمزه سارویی: نقش تأثیرگذار دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای فرهنگ جامعه، مدیون تلاش مدیران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: «نقش تأثیرگذار دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای فرهنگ اسلامی جامعه، مدیون مدیریت منطقی، عالمانه و دلسوزانه دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه، دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی و همه مدیران و مسئولان دانشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز؛ حمزه سارویی در نشست معاونان دانشجویی و فرهنگی و مسئولان حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس که به میزبانی واحد نورآباد ممسنی برگزار شد، با ابزار خرسندی از برگزاری این نشست عنوان کرد: برای دانشتن فرهنگ غنی استفاده از افراد خبره و صاحب‌نظر بسیار مفید است و درگیر کردن تمام معاونت‌ها در این مسیر کمک شایانی خواهد کرد؛ بی شک برای پیشرفت فرهنگ در جامعه ابتدا باید از خودمان شروع کنیم، یعنی خودساخته و شکیبا باشیم و محیطی را برای رشد فرهنگی دانشجویان در دانشگاه فراهم کنیم.

سارویی افزود: معاونت دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، چراکه کاری است که هم متوجه زمان حال و هم زمان آینده است و باید خاطر نشان کنم که فرهنگ به معنای زندگی سالم است و اگر فرهنگ مغفول بماند، زندگی و حیات دانشجو و دانشگاه به خطر می‌افتد، بدین منظور ارتباط دانشگاه با والدین دانشجو و حضور استادان مجرب و معاون دانشجویی و فرهنگی در خوابگاه‌ها بسیار مفید واقع می شود و به طور کلی رسیدگی به بخش فرهنگی بسیار حایز اهمیت است و داشتن برنامه استراتژیک، تدوین سند چشم انداز، تشکیل دبیرخانه آینده‌نگری و برگزاری این قبیل جلسات در این مسیر کمک کننده خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز اظهار کرد: با فرا رسیدن 16 آذر و روز دانشجو، وظیفه داریم شعارهای انقلابی را زنده نگه داریم تا شعله‌ مبارزه با استکبار فروکش نکند، چراکه در این راه خون‌ها داده‌ و جان‌ها نثار کرده‌ایم، پس بر ما واجب است بیش از پیش تمام تلاش و کوشش خود را در زنده نگه‌داشتن این روز به کار گیریم.

حجت الاسلام حمید محمودیان افزود: برای بالا بردن قدرت تحلیل سیاسی دانشجویان باید با تمام توان کار کرد و دانشگاه را به سمت دانشگاهی با نشاط،کارآمد و زنده سوق داد و باید فضای دانشگاه را در اختیار دانشجویان قرار داد تا به بیان نظرات خود بپردازند و چه بسا گاهی اوقات انتقادات آن‌ها سازنده و رهگشاست و در این راه باید احترام خاصی برای تشکل‌های دانشجویی قائل شویم.

وی با اشاره به صدور بخشنامه تشکیل کانون خانواده در دانشگاه‌ها گفت: جای خالی این کانون در واحدها و مراکز دانشگاهی احساس می‌شد که به لطف خداوند متعال و تدبیر مسئولان دانشگاه این امر در حال انجام شدن است.

عبدالحمید فرزانه، رئیس دبیرخانه هیات امنای فارس همموضوع اصلی این نشست را بحث و بررسی در خصوص مسائل حوزه دانشجویی و فرهنگی و بیان دیدگاه های معاونان دانشجویی و مسئولان حراست در هماهنگی هر چه بیشتر در برگزاری برنامه های دانشگاه عنوان و تصریح کرد: حوزه دانشجویی فرهنگی با حراست و انتظامات در بسیاری از موارد با هم قرابت دارند به طور مثال، در مورد مدیریت خوابگاه‌ها، سلف سرویس ، فعالیت تشکل ها و کانون های دانشجویی و امر به معروف و نهی از منکر هر دو بخش مزبور نظارت و دخالت دارند،به همین دلیل همفکری و ارائه راهکارهای مناسب برای اداره هر چه بیشتر امور فوق در واحد های دانشگاهی از اهداف این نشست است.

وی گفت: در این راستا کار گروه هایی در نظر گرفته شده که امروز برگزار خواهد شد و نتایج مباحث آنها در جلسه پایانی امروز مطرح و برای عملیاتی شناختن آنها همفکری خواهد شد.

فرزانه خطاب به معاونان دانشجویی و فرهنگی بیان کرد: برای دانشجویان خوابگاه‌ای باید جایگاه خاصی در نظر گرفته شود و جهت جشنواره نشریات دانشجویی در سال آینده واحدها به دنبال برنامه ریزی باشند و نشریات مجوز دار را فعال کنند و اهتمام جدی در اجرا کردن طرح های ماندگار فرهنگی داشته باشند.

حجت الاسلام علی اکبر عارف رئیس شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان فارس به بحث آسیب شناسی در دانشگاه پرداختند و تصریح کرد:« باید آسیب ها رصد شوند و کار گروه برای آن تشکیل شود و توجه جدی به مسأله حجاب و عفاف داشته باشیم وآموزش ضمن خدمت جهت اساتید حق التدریس و هیات علمی در دانشگاه برگزار شود و برگزاری جلسه‌های مشاوره جهت دانشجویان در خوابگاه‌ها و محوطه دانشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان فارس در نظر گرفتن نظر استادان، کارکنان و دانشجویان، بحث تکریم ارباب و رجوع، تکریم و تجلیل از شهدای دانشگاه‌ها، ارتباط بین معاونان فرهنگی در کارها می‌تواند موثر باشد.

علیرضا حبیبی مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و شیراز هم با گلایه از اینکه چرا معاونان فرهنگی و مسئولان حراست در بین دانشجویان ، سلف سرویس ، خوابگاه‌ها و ... حضور ندارند، اشاره کرد و از ارتباط کمرنگ آنان با دانشجویان سخن گفت و خواستار برگزاری دوره‌های امر به معروف و نهی از منکر جهت دانشجویان شد.

اسماعیل شمس‌الدینی رئیس واحد نورآباد در ابتدای این نشست، گزارشی از عملکرد واحد از ابتدای سال تاکنون به سمع حاضران در جلسه رساند و از توسعه و گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی و سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی در راستای درآمدزایی غیرشهریه‌ای سخن گفت.

نشست معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با تشکیل کارگروه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر، مدیریت خوابگاه‌ها، پوشش و روابط دختر و پسر، ایاب و ذهاب و سلف سرویس ویژه معاونان دانشجویی و فرهنگی و حفاظت فیزیکی ویژه مسئولان حراست در حال برگزاری است.

203/200

کد خبر: 710196

وب گردی

وب گردی