فضای مثبتی برای تحقق آشتی ملی فلسطین به وجود آمده است

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فضای حاکم بر فلسطین به منظور پایان دادن به شکاف داخلی را مثبت و سازنده توصیف و از موضع جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در کمک به برگزاری موفقیت‌آمیز کنگره هفتم فتح تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز عزام احمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفت‌وگو با خبرگزاری قدس پرس تصریح کرد که حماس چه با ایجاد تسهیلات بر سر راه سفر اعضای جنبش فتح از غزه به کرانه باختری و چه از طریق نامه خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به کنگره هفتم فتح، کمک زیادی به برگزاری موفقیت‌آمیز این کنگره کرد.

وی افزود: نامه خالد مشعل به کنگره هفتم فتح اقدامی بسیار مثبت بود و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم از او به خاطر ارسال این نامه قدردانی کرد. مشارکت حماس در کنگره هفتم فتح باعث خوشحالی حاضران در کنگره و کمیته مرکزی فتح شد و فضای مثبتی به وجود آورد.

عزام احمد تصریح کرد: ما چیز جدیدی نمی‌خواهیم بلکه فقط به دنبال اجرای توافقات صورت گرفته یعنی تشکیل دولت وحدت ملی به منظور نظارت بر انتخابات و پایبندی به برنامه سازمان آزادی‌بخش فلسطین هستیم.

وی خاطرنشان کرد که جنبش فتح به زودی تماس‌های جدیدی را برای تحقق هر چه سریع‌تر اقدامات سیاسی لازم به منظور پایان بخشیدن به شکاف داخلی فلسطین خواهد داشت.

این عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تأکید کرد: با وجود اختلافات و انتقاداتی که میان ما رخ داد، ما هرگز در حق حماس اشتباه نکرده‌ایم و محمود عباس بارها تأکید کرده است که حماس بخشی از ملت فلسطین و بخشی از جنبش ملی است.

نمایندگان جنبش حماس در اقدامی بی‌سابقه در کنگره هفتم جنبش فتح شرکت کردند و رئیس دفتر سیاسی حماس نامه‌ای به این کنگره ارسال کرد که توسط احمد الحاج علی، عضو پارلمان فلسطین قرائت شد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 710241

وب گردی

وب گردی