پیوند عمیق دانشگاه و پلیس مهمترین ماموریت پلیس است

فرمانده انتظامی غرب استان گفت: فعالیت های پلیس بر پایه فناوری و پژوهش های علمی و تحقیق استوار است. از این رو پیوند دانشگاه و پلیس مهمترین ماموریت پلیس است.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار محسن خانچرلی با تبریک فرارسیدن روز پژوهش با اشاره به اینکه تلاش های خوبی در حوزه پژوهش در این استان صورت گرفته است ،گفت: تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جامعه منجر به دگرگونی در ساختار تشکیلاتی سازمان های برقرار کننده امنیت شده است.

سردار خانچرلی افزود:تحقق واقعی نظم و امنیت پایدار نیازمند پیوند عمیق علم با فعالیت های نظامی و انتظامی است.

او گفت: پلیس دانش محور تلاش می کند با بهره گیری از نخبگان علمی درون سازمانی و برون سازمانی، در فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی به سوی نوآوری و شکوفایی علمی حرکت کند.

این مقام ارشد انتظامی پیوند عمیق دانشگاه و پلیس را یکی از مهمترین ماموریت های پلیس دانست و افزود: تعامل با مراکز علمی و پژوهشی استان در چند سال گذشته این پیوند را عمیق تر کرده است.

رئیس پلیس غرب استان تهران به نقش مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایجاد افزایش احساس امنیت شهروندان اشاره و افزود: بیشتر فعالیت های پلیس بر پایه فناوری و پژوهش و تحقیق استوار است.

این مسئول انتظامی گفت : ضرورت تحقیق و پژوهش بر هیچ کس پوشیده نیست و هر کجا تحقیق و پژوهش بوده توسعه و بالندگی هم بوده از طرفی نیز نتایج تحقیقات باید کاربردی باشد تا هم زمینه سرمایه گذاری و هم زمینه بهره برداری و به کارگیری فراهم شود.

سردار خانچرلی در پایان با اشاره به رابطه فرهنگ، معضلات اجتماعی و پژوهش افزود: بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه امروز ، ریشه در مسائل فرهنگی دارد که می توان با پژوهش و تحقیق در این خصوص بسیاری از آسیب های موجود در جامعه را حل و از اکثر جرایم و ناهنجاری های اجتماعی پیشگیری کرد.

منبع : مهر

700/705

کد خبر: 710283

وب گردی

وب گردی