رییس دانشکده مدیریت تاکید کرد:  لزوم نهادینه سازی تفکر استراتژیک در سطوح مختلف جامعه

رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با تاکید بر لزوم نهادینه سازی تفکر استراتژیک در جامعه گفت: در این مقطع زمانی محافل علمی کشور باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه می توان تفکر استراتژیک را در سطوح مختلف جامعه نهادینه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر طهمورث حسنقلی پور امروز سه شنبه در چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک، در محل تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: در کنفرانس های گذشته همواره یک سری مسایل مطرح می شد؛ مثلا این سوالها طرح می شد که استراتژی تفکر ما چه باید باشد؟ رفتارهای استراتژیک ما چه چیزی می تواند باشد؟ ذهن استراتژیک چیست؟

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، «تفکر استراتژیک» است که باید در این مقطع و مقطع های بعدی روی آن کار کنیم.

وی افزود: در این شرایط احساس می شود در حوزه های طراحی، اجرا و کنترل هماهنگی مناسب وجود ندارد؛ مثلا وقتی سازمان بازرسی می گوید ما در زمینه ای خاص، اقدام کرده ایم و مدیر بخش اجرا اعلام می کند که دیر مطرح شده است، نشان می دهد که هماهنگی لازم وجود ندارد.

حسنقلی پور افزود: همه اینها نشان می دهد که در دوره کنونی، برگزاری چنین نشست هایی در سطوح ملی و بنگاه ها ضروری است تا بتوانیم دیدی یکپارچه را در کشور ایجاد کنیم.

رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تاکید کرد: ما برای دستیابی به توسعه پایدار، باید به این نکته توجه داشته باشیم که تفکر استراتژیک چه نقشی می تواند باشد؟ تفکر استراتژیک در عبور از بحران ها و همچنین حفظ و نگهداشت منابع و استعدادها چه نقشی می تواند داشته باشد؟

وی پیشنهاد کرد بحثی در قالب تحلیل انواع تفکر استراتژیک در این کنفرانس مورد توجه قرار گیرد؛ و به پرسش هایی مانند آیا این تفکر با مبانی دینی سازگاری دارد؟ موانع شکل گیری تفکر استراتژیک چیست؟ رابطه امنیت و تفکر استراتژیک چیست و چقدر امنیت می تواند مبنای تفکر استراتژیک باشد؟

200

کد خبر: 710298

وب گردی

وب گردی