ویکی‌لیکس اسنادی از ارتباط داماد اردوغان با داعش منتشر کرد

براساس اسناد تازه منتشر شده از سوی ویکی لیکس، برات آلبایراک، داماد اردوغان به طور غیر مستقیم با داعش ارتباط داشته و در تجارت نفت این گروه سهیم بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکی لیکس نزدیک به 58 هزار ایمیل از ایمیل‌ ایمیل‌ شخصی برات آلبایراک، درباره میزان نفوذ وی در سیسم حکومتی ترکیه و همکاری وی با شرکت "پاورترانی" شرکتی که از مناطق نفتی تحت کنترل داعش، نفت وارد می‌کند، منتشر کرده است.

این ایمیل‌ها در طول 16 سال از آوریل سال 2000 تا 23 سپتامبر سال 2016 ارسال شده است.

براساس تحقیقات انجام شده توسط ویکی لیکس براساس کلید واژه "پاورترانس"، 32 مطلب مرتبط با این کلیدواژه کشف شده است که ایمیل‌های ارسال شده به آلبایراک نیز یکی از آنها بوده است، در این ایمیل‌ها مسائل پرسنلی و حقوق کارمندان شرکت پاورترانس مطرح شده است. این درحالی است که او پیشتر هرگونه ارتباط با این شرکت را رد کرده بود.

اتهامات علیه خانواده رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، مبنی بر ارتباط آنها با تجارت نفتی داعش موضوع جدیدی نیست. در ماه اکتبر سال 2014، وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی اعلام کرد، براساس اطلاعات به دست آمده داعش نفت مناطق تحت کنترل خود را به افراد مختلفی از جمله تاجرانی از ترکیه می‌فروشد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 710325

وب گردی

وب گردی