وزارت خارجه آمریکا 80 رایانامه جدید کلینتون را منتشر کرد

بسیاری از اسناد - معادل حدود 340 صفحه- «تقریباً مشابه» اسنادی هستند که کلینتون سال 2014 برای وزارت خارجه تهیه کرده بود، و این اسناد قبلاً منتشر شده است. 

به گزارش ایسکانیوز بنا بر اعلام نشریه هیل، وزارت خارجه آمریکا 80 رایانامه از 15 هزار رایانامه هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق و نامزد شکست خورده ریاست جمهوری آمریکا را که اف بی آی در تحقیقات خود درباره سرور رایانامه های کلینتون، کشف کرده بود، منتشر کرد.
این نشریه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بسیاری از اسناد - معادل حدود 340 صفحه- «تقریباً مشابه» اسنادی هستند که کلینتون سال 2014 برای وزارت خارجه تهیه کرده بود، و این اسناد قبلاً منتشر شده است.
اسناد تازه منتشر شده، رایانامه هایی هستند که کلینتون به عنوان وزیر خارجه به طور مستقیم ارسال یا دریافت کرده بود.
به موجب دستور قاضی فدرال، اف بی آی موظف است ماهانه 500 صفحه را بررسی و اسناد مرتبط موجود را ارائه کند.
کلینتون زمانی که وزیر خارجه بود، حدود 30 هزار رایانامه را از سرور خصوصی خود حذف کرد. وی گفته بود این رایانامه ها، رایانامه های کاری نبوده است. وی سپس هزاران رایانامه دیگر موجود در این سرور را به دولت ارائه کرد.
اما اف بی آی در طول تحقیقات خود رایانامه های دیگری را پیدا کرد که احتمالاً بر اساس قانون آزادی اطلاعات، باید منتشر می شد.
بنا بر اعلام وکلای حقوقی وزارت خارجه، بررسی اولیه 15 هزار رایانامه نشان داد که حدود 60 درصد آنها خصوصی بودند. حدود 37 درصد این رایانامه ها - یا در واقع پنج هزار و 600 سند- ظاهراً کاری بودند، اما «شمار قابل توجهی» از آنها دقیقاً مشابه 30 هزار رایانامه ای بودند که کلینتون دسامبر 2014 به اف بی آی تحویل داد.
آن رایانامه ها، دوباره منتشر نخواهند شد.

303/300

کد خبر: 710334

وب گردی

وب گردی