در عراق کالای ایرانی می‌تواند جایگزین کالای ساخت ترکیه و چین شود

هیات تجاری حله و ناصریه عراق با فعالان اقتصادی اتاق اهواز نشستی تجاری برگزار کردند.

به گزارش ایسکانیوز ،هیات تجاری حله و ناصریه عراق که برای شرکت در نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان به این استان سفرکرده‌اند، در اتاق اهواز با فعالان اقتصادی نشستی برگزار کردند.

صلاح طریفاوی، نایب رئیس اتاق بازرگانی حله و سرپرست هیات عراقی در اتاق اهواز گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر حله که در منطقه‌ای استراتژی و نزدیک به شهرهای بغداد، کربلا و نجف قرار دارد، فضای تجاری و اقتصادی این شهر بسیار مناسب است.

صلاح طریفاوی افزود: در این شهر، هزار و 200 کارگاه فعال است و کارگاه‌های بسیاری به دلیل مشکلات ساختاری و همچنین کاهش تولید به دلیل ورود کالای ارزان‌قیمت از کشور ترکیه متوقف و تعطیل هستند.

طریفاوی گفت: با تعامل بیشتر با تجار خوزستانی می‌توان کالای ایرانی را جایگزین کالاهای کشور ترکیه کرد و با همکاری نزدیک‌تر و تولید کالای باکیفیت و باقیمت مناسب در ایران می‌توان کالای ایرانی را بیشتر از کالای چینی و ترکیه‌ای در بازار عراق داشته باشیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی حله ادامه داد: از بازرگانان خوزستانی تقاضا داریم که جهت بررسی توانایی‌ها و احتیاجات ما از عراق بازدیدی داشته باشند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در این کشور شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: اتاق حله با تمام توان از همکاری‌های مشترک استقبال می‌کند و اگر بتوانیم نمایشگاه تخصصی یا عمومی مشترک برای معرفی توانایی‌ها و ظرفیت‌ها داشته باشیم، می‌تواند مفید و ثمربخش باشد.

طریفاوی تاکید کرد: درصورتی که تجار و سرمایه گذاران ایرانی بخواهند در عراق و استان بابل سرمایه گذاری کنند، از نظر امنیت سرمایه تضمین کنیم.

هر نوع تفاهم‌نامه‌ای بین تجار به تائید اتاق‌های بازرگانی برسد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در این نشست گفت: هر نوع قرارداد و تفاهم‌نامه بین تجار خوزستانی و عراقی باید با تائید و پشتیبانی اتاق‌های بازرگانی دو طرف صورت گیرد.

شهلا عموری افزود: برای حضور تجار عراقی در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان، به اتاق‌های بازرگانی کشور عراق اطلاع داده شد و هیات‌های تجاری تخصصی عراقی در نمایشگاه حضور یافتند.

عموری گفت: اگر قرار باشد کالایی از استان خوزستان به کشور عراق صادر شود باید نحوه همکاری عراق و اتاق بازرگانی‌های این کشور با تجار خوزستانی مشخص شود.

همچنین قراردادهایی که بین تجار عراقی و خوزستانی منعقد می‌شود باید با تائید اتاق‌های بازرگانی دو طرف و پشتیبانی این اتاق‌ها باشد.

در این نشست فعالان حوزه واردات مواد ساختمانی، کالای پزشکی، محصولات غذایی، لوازم خانگی، محصولات کشاورزی و خرما حضور داشتند که با همتایان خوزستانی خود مذاکره کردند.

402/101

کد خبر: 710388

وب گردی

وب گردی