پاسخ های وزیر دادگستری در صحن علنی مجلس

وزیردادگستری با تاکید بر اینکه پدیده شاندیز با مشکلات عدیده اش یک پدیده است،گفت:مسئولان نباید اجازه بروز چنین تخلفاتی را در کشور بدهند،زیرا حل آن ها ساده نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، مصطفی پورمحمدی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نادر قاضی پور در رابطه با وضعیت پروژه پدیده شاندیز ضمن تبریک به مناسبت 16 آذر روز دانشجو گفت: از نمایندگان مجلس تشکر می کنم که موضوع پدیده و موضوعات مشابه آن را پیگیری می کنند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه پروژه پدیده شاندیز یک پدیده در ابعاد مختلف است، افزود: هر چند بنده در رابطه با این موضوع نه در حوزه اجرا و نه در حوزه نظارت و همچنین در حوزه قضا نقشی ندارم اما پاسخگویی به سوال نمایندگان را وظیفه خود می دانم.

وی با تاکید بر اینکه بنده از گذشته در جریان پرونده شاندیز هستم، تصریح کرد: زمانی که در سازمان بازرسی مشغول بودم از اواخر سال 90 گزارشاتی در رابطه با مشکلات پروژه پدیده شاندیز به ما رسید. در آن زمان بحث وام از بانک ها مطرح بود که موضوع منتفی شد و در سال 91 مشکلات تغییر کاربری، تصرف در اراضی ملی، بستر، حاشیه رودخانه و تصمیمات خارج از صلاحیت، مقامات شهری شهر شاندیز به ما رسید.

پورمحمدی ادامه داد: در اوایل سال 92 گزارش مفصلی از تخلفات پروژه پدیده شاندیز به ما رسید که ما دستور پیگیری گسترده به تهران و خراسان دادیم که پس از آن بنده از سازمان بازرسی به دولت آمدم.

302/300

کد خبر: 710398

وب گردی

وب گردی