عسکری: دانشگاه پایگاه پرتحرکی از نیروهای فکری و انسانی است

علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه پایگاه پرتحرکی از نیروهای فکری و انسانی است گفت: نخبگان دانشگاهی مایه امید جامعه محسوب شده و دانشگاه نماد آزاد اندیشی و استقلال طلبی جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز ، علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو گفت: دانشگاه پایگاه پرتحرکی از نیروهای فکری و انسانی بوده و حرکت آفرین و تعیین کننده است.

وی ادامه داد: نخبگان دانشگاهی اعم از استاد و دانشجو مایه امید جامعه محسوب می شوند و دانشگاه نماد آزاد اندیشی و استقلال طلبی جامعه بوده به طوری که در ایران دانشگاه چشمه فیاض انقلاب و نهال برخواسته از خون شهیدان را بارور می کند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: همه می دانیم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی(ره) صورت گرفت؛ دانشگاه ها یکی از پرآشوب ترین مراکز بر علیه قدرتهای استکباری و رژیم طاغوتی شاه بودند. مراکز روشنگر و حرکت آفرینی که مجموعه های دانشجویی آن شعله انقلاب را با نثار خون در دل مردم برافراشته ساخت و از سرکوب دژخیمان شاه ترسی بر دل نداشت. اتفاق پیش آمده در شانزده آذر 1332 در دانشگاه تهران و شهادت دانشجویان عزیز در آن روز سند روشنی بر این مطلب است.

عسکری گفت: روزی که دانشگاه در اشغال نظامیان شاه و مزدوران آمریکا قرار داشت و آمریکا سردمدار ظلم و جنایت در کنار انگلیس شناخته می شد؛ دانشجویان آزادی خواه و مبارز پیشگامان رهایی ملت مظلوم ایران محسوب می شدند. شهادت جوانان دانشجو در آن روز سرآغاز مبارزه برای نجات از ظلم آمریکا و طاغوت بود مبارزه ای که شکل سازمان یافته به خود گرفت و بعدها با رهبری امام خمینی(ره) باعث پیروزی ملت بر آمریکا و شاه شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاثیر دانشگاه در رویش انقلاب و به ثمر نشستن آن برکسی پوشیده نیست و تاریخ گواه این حقیقت است که در آن روزهای سخت و طاقت فرسا برای ملت ایران، در دانشگاه انسانهایی آزاد ، اندیشمند و آگاهی بخشی که دردهای جامعه را خوب می شناختند و بینش مبارزاتی آنها برای ملت تعیین کننده بود، به مبارزه پرداخته و روز 16 آذر به این جهت روز دانشجو نام گرفت.

وی ادامه داد: این روز برای گرامیداشت یاد شهیدان پیشگام در رهایی ملت است و چه بسا زنجیر اسارت طاغوت و آمریکا امروز بیش از گذشته بر دست و پای ملت ایران و مظلومان جامعه سنگینی می کرد.

عسکری گفت: البته در کنار تجلیل و تکریم از شهیدان دانشجو یاد امام راحل را گرامی داشته زیرا امامی فردی بود که انرژی جوانان را شناخت و توانست از وجود آنان به عنوان یک سرمایه و موهبت الهی استفاده کرد و اعتماد به قشر دانشجو و جوانان را در اولویت و راهبرد کاری خود قرار داده و آنان را منحرف ، بی دین و لامذهب خطاب نمی کرد و برای افکار و اندیشه های جوانان و احساس های جوانانه آنها ارزش و احترام قایل بود.

وی افزود: امامی که در قلب و روح با محبت جوانان و دانشجویان قرار داشت و آنان را چنان مجذوب شخصیت خود ساخته بود که در راهش جانفشانی کردند. در این رابطه همه می دانیم که عطوفت و مهربانی امام (ره) از یک سو ، صداقت و ساده زیستی ایشان از سوی دیگر باعث التزام علمی جوانان به خط و راه او شده بود. التزام عملی و دلدادگی مخصوصی که بهترین رابطه معنوی بین آنها و امام (ره) را نشان می داد و نقش دانشگاه و دانشجویان در پیروزی و استمرار انقلاب را در اذهان تصویر می کرد.

عسکری خاطرنشان کرد: اقدام و عمل امام (ره) در ایجاد بسیج ملی جوانان در برابر قدرتها سبب ماندگاری انقلاب شد. در این راستا آن یار سفر کرده و عاشق، هشداری هم در این رابطه به مسئولین نظام اسلامی داده است. که در مصاف با دشمن بی آبرو و فاقد تعهدی مثل آمریکا، امروز بیشتر از هر زمان دیگر لازم است مسئولین به این پیام اندیشه کرده و آن را راه علاج برای مقابله با دشمن بدانند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با توجه به سخنان امام (ره) خاطرنشان کرد: " من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار دیگرتأکید می کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت. من از تمامی بسیجیان خصوصاً از فرماندهان عزیز آن تشکر می کنم و از دعای خیر برای این فرزندان با وفای اسلام غفلت نخواهم نمود. (صحیفه امام – جلد 21- صفحه 196 )

205/200

کد خبر: 710423

وب گردی

وب گردی