معرفی 21 دانش‌آموز پژوهنده برتر ظرف هفته آینده

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به اعلام جزییات برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته پژوهش پرداخت و گفت: در این هفته از 21 دانش‌آموزش پژوهنده برتر و 32 معلم پژوهنده برتر تقدیر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا عصاره در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش ترتیب داده شده بود، با بیان اینکه همه ساله هفته پایانی آذرماه تحت عنوان هفته پژوهش نامیده شده و از پژوهشگران در این هفته تقدیر می‌شود، گفت: روز شنبه 20 آذرماه جشنواره ملی تقدیر پژوهشگران آموزش و پرورش در تالار آدینه برگزار می‌شود.

وی افزود: از مجموعه پژوهشگران برتر آموزش و پرورش در 9 قالب تقدیر می‌شود. نخست انتخاب معلم پژوهنده برتر کشوری است. از 102 طرح رسیده، 32 طرح برگزیده شده و از پژوهشگران آن تقدیر می‌شود.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه در بخش دوم از شش پژوهشگر تقدیر خواهد شد، گفت: 52 درخواست از سراسر کشور در این بخش به دست ما رسیده بود که 6 نفر برگزیده شده‌اند. در بخش سوم از طرح پژوهشی برتر قدردانی می‌کنیم که از میان 24 متقاضی 5 مورد انتخاب و عناوین برتر را کسب کردند.

عصاره ادامه داد: در بخش چهارم از پایان‌نامه‌های برتر دوره دکتری و کارشناسی ارشد تقدیر می‌کنیم. 8 تقاضا از دوره دکتری و 18 تقاضا از دوره کارشناسی ارشد داشتیم که براین اساس در هر مقطع یک پایان نامه برتر معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش پنجم به انتخاب دانش‌آموزان پژوهنده برتر اختصاص دارد که البته در جشنواره مستقلی در روز یکشنبه 21 آذرماه از این دانش‌آموزان با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم تقدیر می‌کنیم اظهار کرد: 7 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 7 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و 7 دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم انتخاب شدند.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه در بخش ششم از میان مدیران 600 پژوهشسرای دانش‌آموزی در سطح کشور 11 مدیر برتر معرفی می‌شوند، گفت: در بخش هفتم انتخاب دانشجو معلمان پژوهنده برتر آموزش و پرورش را داریم که 5 نفر از دانشگاه فرهنگیان و 5 نفر از دانشگاه شهید رجایی معرفی می‌شوند.

عصاره ادامه داد: در بخش هشتم انتخاب تجارب و نوآوری‌های برتر استان‌ها در زمینه پژوهش معرفی می‌شوند که از میان 28 طرح ارائه شده 3 نفر حائز رتبه برتر شدند. در بخش نهم انتخاب کمیته‌های پژوهشی برتر را داریم و از میان 20 کمیته سه کمیته برتر تقدیر می‌شوند. در بخش دهم نیز سه بسیجی پژوهشگر معرفی خواهند شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ملاک‌های انتخاب پژوهشگران برتر گفت: دانش‌آموزان پژوهشگر برتر توسط معاونت آموزش ابتدایی و معاونت آموزش متوسطه انتخاب شدند و پژوهشگاه نیز ملاک‌هایی نیز برای انتخاب پژوهشگران برتر مدنظر دارند و ما تلاش می‌کنیم هر ساله از این پژوهشگران تقدیر و قدرشناسی داریم ضمن اینکه انتظار داریم که همه طرح‌های پژوهشی ما دارای کاربست‌های اجرایی باشند و ما این مهم را مدنظر داریم.

منبع: مهر

706/700

کد خبر: 710425

وب گردی

وب گردی