مناسب سازی 20 تقاطع اصلی هسته مرکزی پایتخت برای معلولان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 گفت: به منظور تسهیل تردد معلولان در سطح شهر تاکنون  مناسب سازی 20تقاطع اصلی ، هشت خیابان پر تردد و مبادی ورودی مساجد و مدارس انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز سجاد زارع صفت در این باره افزود: در جلسه ای که همزمان با 13 آذر و روز جهانی معلولان برگزار شد؛ دبیر کانون معلولان منطقه 11 ضمن تشریح موردی کمبودهایی که در برخی از معابر اصلی این منطقه قرار دارد؛ خواستار مناسب سازی اماکن مذکور و ایجاد دسترسی آسان برای این قشر از جامعه شد.

وی با تاکید بر این که معلولان نیز باید مانند سایر افراد جامعه امکان استفاده از خدمات شهری مانند دسترسی آسان به خطوط حمل و نقل، پارک ها، محیط های آموزشی و اداری و سایر اماکن عمومی را داشته باشند؛ ادامه داد: براساس آمار بهزیستی حدود هزار و 300 معلول ساکن منطقه 11 هستند.

در همین راستا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 از تصمیم جدی مدیریت شهری برای حل مشکلات مربوط به تردد معلولان در این منطقه خبر داد و خاطر نشان کرد: در این جلسه بسیاری از نواقص موجود در معابر که ممکن است کمتر مورد توجه افراد عادی قرار بگیرد؛ به صورت موردی توسط دبیر کانون معلولان این منطقه بیان شد که رفع ایرادات موجود در اولویت کاری معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته و تلاش می شود خیلی سریع به نتایج مطلوبی دست یابیم.

زارع صفت به اقداماتی که تاکنون برای تسهیل دسترسی معلولان، جانبازان و سالمندان و استفاده آسان این شهروندان از معابر و اماکن عمومی هسته مرکزی پایتخت انجام شده اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 20 تقاطع اصلی و 8 خیابان پرتردد و همچنین مبادی ورودی 40 مسجد و مدرسه جهت تردد معلولان مناسب سازی شده و حدود 40 تابلوی پارک ویژه معلولان نیز نصب شده است.

او با بیان این که پروژه نصب تابلوهای ویژه پارک خودروهای معلولان نیز همچنان ادامه دارد؛ از معلولان و خانواده های آنان درخواست کرد چنانچه در نزدیکی محل زندگی و کار نواقصی در زمینه استفاده از معابر و اماکن عمومی مشاهده می کنند؛ مشکل را از طریق شماره های تماس55407967-55409060 و55409050 با معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 11 در میان بگذارند.

700700

کد خبر: 710434

وب گردی

وب گردی