جزییات آماده‌باش و خدمت رسانی مدیریت بحران پزشکی قانونی برای اربعین

جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به چهار حادثه رخ داده برای زائران اربعین طی یک ماه گذشته، گفت: تیم‌های عملیاتی ویژه سازمان اقدامات لازم را جهت شناسایی جان‌باختگان انجام دادند.

به گزارش ایسکانیوز مهرزاد علی‌ بخشی در نشست خبری سازمان پزشکی قانونی کشور با موضوع "پایان مراحل تعیین هویت جان‌باختگان حوادث انفجار حله عراق و تصادف قطار سمنان" با اشاره به اینکه مدیریت بحران پزشکی قانونی قبل از ایام اربعین تمهیدات لازم را به منظور انجام اقدامات ضروری در بروز حوادث در نظر گرفته بود، گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه اربعین سعی کردیم آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در این ایام سه تیم عملیاتی ویژه در تهران به حالت آماده‌باش در آمده بود. همچنین چند تیم در اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، گیلان و مازندران از 11 آبان به مدت 4 هفته در حالت آماده‌باش کامل بودند.

جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان پزشک قانونی افزود: با همکاری استان‌های کرمانشاه و ایلام قرار شد از 22 آبان تا سوم آذر، پزشکی قانونی در مرز مهران نیز استقرار یابد. یک کامیون مسقف سردخانه‌دار نیز به ایلام اعزام شد تا اگر نیاز به اقدامات لازم بود صورت گیرد.

وی ادامه داد: یک تیم عملیاتی ویژه نیز در سازمان تشکیل شد و ویزای عراق برای آنها گرفته شد تا در صورت نیاز ورود کنند.

جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به چهار حادثه برای زائران اربعین طی دو ماه گذشته، گفت: تیم‌های عملیاتی ویژه در سازمان پزشکی قانونی اقدامات لازم را جهت شناسایی جان‌باختگان انجام دادند.

جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه حادثه تروریستی سامرا اولین اتفاقی بود که طی این ایام اتفاق افتاد، گفت: شهدای این حادثه طی دو مرحله به پزشک قانونی ایران منتقل شدند که 8 تن از طریق مرز هوایی به ایران منتقل شدند و بعد یک نفر دیگر منتقل شد. پس از اقدامات تشخیصی، پزشکی قانونی تهران مطابق قوانین پیکر شهدا را به خانواده آنها تحویل داد.

علی بخشی در ادامه با اشاره به واژگونی اتوبوس در مسیر اقلید به یاسوج در 18 آبان ماه، اظهار کرد: این دومین حادثه بود که بلافاصله اکیپ‌های پزشکی قانونی را به اقلید اعزام کردیم و بعد از تعیین هویت، 28 تن جواز دفن گرفتند.
وی افزود: در حادثه تروریستی حله عراق به عنوان سومین حادثه بلافاصله به استان‌ها اعلام شد که آماده باش باشند. همکاری‌های خوبی در این زمینه با دستگاه های مختلف انجام گرفت و پس از انتقال اجساد به تهران بلافاصله اقدامات شناسایی و تشخیص هویت صورت گرفت.

جانشین مدیریت بحران رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: همزمان تصادف دو قطار در سمنان در 5 آذر به وقوع پیوست و متأسفانه تعدادی از هموطنانمان کشته شدند. این مسأله بار کاری ما را به دلیل اینکه با حادثه حله مصادف بود افزایش داد که آماده باشها را تمدید کردیم و در خواست کردیم استان های تهران، آذربایجان شرقی و سمنان در حالت آماده باش باشند ولی ما اقدامات لازم را بلافاصله انجام دادیم و تشخیص هویت جان‌باختگان صورت گرفت.
منبع: ایسنا

706/700

کد خبر: 710504

وب گردی

وب گردی