جنبش دانشجویی ، نقطه عطفی در تاریخ حرکتهای انقلابی و ضد استکباری است/  ترفند جدید دشمنان ، تخریب و عدم اعتماد مردم به مسئولین است

مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان موفق، با حضور رئیس واحد علوم و تحقیقات، جمعی از معاونین، دانشجویان، اساتید و کارکنان این واحد در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی عباسپور رئیس این واحد ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز گفت: روز دانشجو و جنبش دانشجویی ، نقطه عطفی در تاریخ حرکتهای انقلابی و ضد استکباری بخصوص در میان دانشجویان بوده و هست.

وی با بیان اینکه هر فعالیتی که در آن هدف، اقتدار و شجاعت وجود داشته باشد به سر منزل مقصود خواهد رسید، افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز براساس هدفی بزرگ و با شجاعت و اقتدار امام خمینی (ره) و مردم فهیم و از جان گذشته ایران، به پیروزی نائل شد.

دکتر عباسپور افزود: دشمنان انقلاب و اسلام از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران با ترفندهای مختلف نظیر کودتای نظامی، جنگ تحمیلی، تحریم ها و ... بدنبال تضعیف این انقلاب و به بیراهه کشاندن آن بوده و هستند که با درایت رهبری مقام معظم رهبری و عزم و اراده مردم انقلابی همواره با شکست مواجه شده اند.

وی ادامه داد: امروزه دشمنان انقلاب اسلامی ایران که از روشها و ترفندهای گذشته خود برای تخریب و تضعیف این انقلاب مردمی نتیجه ای نگرفته اند، روی به ترفندی جدیدی چون حیله به کار گرفته شده در جنگ صفین و به نیزه کردن قرآن روی آورده اند. دشمنان با دروغ پراکنی در شبکه های اجتماعی به دنبال تخریب مسئولین و ایجاد شک و عدم اعتماد به آنها در بین مردم هستند. جای تأسف دارد که برخی از افراد در داخل نیز در حال دامن زدن به این شایعات هستند.

دکتر عباسپور افزود: گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدایی که برای رهایی از استثمار، رسیدن به استقلال، اقتدارو پیشرفت هرچه بیشتر انقلاب اسلامی از جان خود گذشته اند وظیفه همیشگی بخصوص در میان ما دانشگاهیان است. اگر رشادتهای آنها در گذشته و مدافعین حرم در حال حاضر نبود، معلوم نبود چه بر سر ایران می آمد.

وی فراهم کردن بهترین شرایط و امکانات ،نظیر جذب اساتید برتر، تجهیزات، فضای آموزشی و رفاهی، آرامش خاطر و ... را از جمله وظایف اصلی واحد علوم و تحقیقات دانست و افزود: واحد علوم و تحقیقات همواره آمادگی حمایت و هدایت دانشجویان و تبدیل ظرفیتهای بالقوه آنها را به بالفعل دارد.

دکتر مجید توسلی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم گفت: جنبش های دانشجویی در تاریخ کشور ما و دنیا همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است، چرا که دانشگاه ها همواره محل حضور نخبگان و روشنفکران جامعه بوده است.

وی به دوران های تاریخی و قبل از قرن 16 میلادی اشاره کرد و افزود: با ورود به عصر صنعتی کشورهای پیشرفته ای که بازارهای خود را اشباع شده دیدند ،به استثمار سایر کشورها بخصوص آنهایی که سرشار از منابعی نظیر نفت بودند، روی آوردند.

دکتر توسلی ادامه داد: ایران نیز بواسطه منابع سرشار نفتی و سایر منابع معدنی مورد توجه کشورهای دیگر قرار گرفت که بر همین اساس در برهه ای از تاریخ مورد استثمار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در گذشته دانشجویان و دانشگاهیان در آگاهی مردم تأثیر بسیاری داشتند افزود: با توجه به تغییرات سریع فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در دنیا و به واسطه گسترش شبکه های اجتماعی نقش آگاهی بخشی دانشگاهیان به مراتب کمرنگ تر از گذشته شده است.

دکتر توسلی تصریح کرد: با نگاهی به جنبشهای دانشجویی در خواهیم یافت که اکثر آنها تحت تأثیر اندیشه و افکار چپ گرایانه در هر کشوری بوده اند. برای پیشرفت و توسعه در هر کشوری باید نظریه هایی متناسب با فرهنگ بومی آن کشور را داشت.

لازم به ذکر است در این مراسم از تعدادی دانشجوی نمونه واحد علوم و تحقیقات در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی و آموزشی تقدیر به عمل آمد .

200/202

کد خبر: 710511

وب گردی

وب گردی