استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت : مروری بر تاثیرات مثبت و منفی شبکه های اجتماعی  بر سبک زندگی 

یک استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ممکن است افراد در شبکه های اجتماعی به مطالبی روبرو شوند که مرجعیت علمی مشخصی نداشته باشد در این زمینه افراد باید توجه داشته باشند محتوای مطالب شبکه های اجتماعی به طور قطع قابل استناد نیست و به راحتی ممکن است مفاهیم و نگرش افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز ،دکتر حسین علی محمدی استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت درباره ماهیت شبکه های اجتماعی گفت : با توجه به شیوع استفاده افراد جامعه از فضای مجازی می توان گفت شبکه های اجتماعی هم می تواند حاوی نکات منفی باشند و هم نکات مثبتی داشته باشند نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی بستگی به نوع استفاده افراد دارد و اگر درست از آن استفاده شود می تواند مفید و موثر واقع شود.

وی ادامه داد: ممکن است افراد در شبکه های اجتماعی به مطالبی روبرو شوند که مرجعیت علمی مشخصی نداشته باشد در این زمینه باید توجه داشته باشند محتوای مطالب شبکه های اجتماعی به طور قطع قابل استناد نیست و به راحتی ممکن است مفاهیم و نگرش افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

وی درباره تاثیر شبکه های اجتماعی بر فرهنگ افراد و جامعه افزود : شبکه های اجتماعی می تواند بر مسائل فرهنگی تاثیر زیادی داشته باشد و حاوی نکات مثبت و منفی در شخصیت افراد باشد مثلا اگر محتوای شبکه های اجتماعی متناسب با فرهنگ ، آداب و رسوم و نگرش کشور و مردمان جامعه باشد بسیار مفید است اما در غیر این صورت ممکن است مخالف فرهنگ جامعه عمل کند.

این استاد دانشگاه در مورد مهم ترین آسیب شبکه های اجتماعی گفت : یکی از مهم ترین آسیب های شبکه های اجتماعی که می توان به آن اشاره کرد آن است که توسط دیگران مدیریت می شود ، این افراد معمولا تمایل دارند نیروی مولد جامعه را هدف قرار دهند و تمرکز ویژه ای بر جوانان جامعه و نگرش آن ها دارند.

وی در خصوص تاثیر شبکه های اجتماعی بر اقتصاد گفت : شبکه های اجتماعی تا حدودی در رابطه با مسائل اقتصادی مثبت عمل می کنند در زمینه اطلاع رسانی و صرف وقت برای خریدار مفید هستند و می توانند واسطه ها را تا حدودی از بین ببرند و فاصله ها را کوتاه تر کنند تا اجناس از تولید به مصرف به دست مصرف کنندگان برسد.

دکتر علی محمدی با اشاره به مزایای شبکه های اجتماعی گفت: افراد می توانند در کوتاه ترین زمان به اطلاعات بسیار گسترده ای دست یابند و تعداد زیادی از مردم به صورت همزمان از اطلاعات استفاده کنند. البته باید توجه داشت فرهنگ استفاده صحیح و مناسب از شبکه های اجتماعی باید در جامعه نهادینه شود و لازمه آن فراهم کردن شرایط آموزشی و سواد رسانه ای به افرادی است که از این شبکه ها استفاده می کنند.

الهام مینایی

700/705

کد خبر: 710534

وب گردی

وب گردی