ظریف:  امن‌ترین فرصت سرمایه‌گذاری را برای تجار ژاپنی فراهم می‌کنیم

وزیر امور خارجه به بازرگانان ژاپن اطمینان داد که ایران برای سرمایه‌گذاری، کشوری امن و جذاب است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ظریف که در ادامه سفر خود به چند کشور بزرگ آسیایی، شامگاه سه‌شنبه به وقت ژاپن وارد توکیو شد، در جمع تجار و بازرگانان ایرانی و ژاپنی، با اشاره به سابقه تجاری بین دو کشور گفت: مؤسسات تجاری ایران و ژاپن قرن‌ها موتور روابط دو کشور بوده‌اند.

وی برگزاری نشست مشترک بین بازرگانان دو کشور را تأثیرگذار خواند و افزود: سابقه تجارت دو کشور به قرن‌های گذشته برمی‌گردد و به اعتقاد من ایران و ژاپن مشترکات زیادی دارند که آنها را قادر می‌سازد روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سطح مناسبی داشته باشند.

ظریف با بیان اینکه زمینه‌های همکاری میان ایران و ژاپن بسیار فراوان است، تصریح کرد: اگر ژاپن آمادگی داشته باشد که با ایران در تعامل باشد، می‌توانیم این روابط را قوی‌تر سازیم؛ چراکه چنین اراده‌ای از سوی ایران وجود دارد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه "ایران امن‌ترین فرصت سرمایه‌گذاری را برای تجار ژاپنی فراهم می‌کند"، در ادامه به تشریح دلایل امنیت بالای ایران برای سرمایه‌گذاری و تجارت پرداخت و پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های علمی و فناوری از جمله نانوتکنولوژی را برای تجار ژاپنی برشمرد.

وی همچنین به پیشرفت‌ها و رشد اقتصادی ایران در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: روند پیشرفت‌های ایران در سال‌های پس از برداشته شدن تحریم‌ها به سبب توافق هسته‌ای، تسریع شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما کشوری هستیم که به مردم خود برای امن بودن متکی است. در منطقه‌ای که با بی‌ثباتی و تروریسم و دیگر مسائل درگیر است، مردم ایران آرامش را تجربه می‌کنند. ما کشوری هستیم که با وجود تضارب آرا در آن، مردم اختلافات خود را پای صندوق‌های رأی حل می‌کنند.

ظریف با بیان اینکه "ایران ارائه‌کننده بازاری معتبر، مستقل و راهی برای بازارهای منطقه‌ای است"، گفت: ایران کریدوری برای اتصال جنوب به شمال از بندرعباس تا کشورهای خلیج فارس یا از بندر چابهار به آسیای میانه و از آنجا به آذربایجان و قفقاز است.

وی که در سفر اخیر منطقه‌ای خود، موضوع گسترش تجارت خارجی با دیگر کشورها را در رأس دیپلماسی اقتصادی خود قرار داده است، خطاب به تجار ژاپنی تاکید کرد: شرکت‌های خصوصی ما آمادگی و توانایی آن را دارند که وارد تعامل با ژاپن و دیگر کشورها شوند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه در سطح بین‌المللی ادامه داد: بخش خصوصی ژاپن نیز باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی در ایران را شناسایی و آمادگی تعامل با ایران را پیدا کند و این‌ها هم به نفع ایران و ژاپن و هم به نفع صلح و امنیت مناطقی خواهد بود که ما در آنها زندگی می‌کنیم.

302/300

کد خبر: 710613

وب گردی

وب گردی