خوشرو : ایران تمدید قانون تحریم را مغایر تعهدات آمریکا بر اساس برجام می‌داند

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: دولت ایران تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) تا پایان سال 2026 میلادی را مغایر تعهدات آمریکا بر اساس برجام می‌داند.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به بان کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مصوبه اخیر کنگره امریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) تا پایان سال 2026 میلادی را مغایر تعهدات آمریکا بر اساس برجام می‌داند.

در این نامه تاکید شده است که بر اساس مفاد برجام، آمریکا بعنوان یکی از طرف‌های برجام متعهد شده است از تمدید و وضع مجدد تحریم و یا هر اقدام مغایر با اهداف، نص و روح برجام خودداری کند.

وی افزود: تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) بر خلاف تعهدات برجامی آمریکا است؛ لذا این کشور مسئول پیامدهای منفی و آثار زیانبار چنین اقدامی خواهد بود.

در این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است که از همه طرف‌های برجام به ویژه آمریکا بخواهد تا به تعهدات خود پایبند بمانند.

همچنین از وی خواسته شده است تا این اقدام اخیر آمریکا و سایر موارد بدعهدی در اجرای تعهدات برجام را در چارچوب گزارش آتی خود به شورای امنیت منعکس کند.

302/300

کد خبر: 710621

وب گردی

وب گردی