عملکرد باشگاه های کتابخوانی در ترویج مطالعه مثبت است

محمود برآبادی، نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: تأثیر برگزاری جام باشگاههای کتابخوانی کودکان و نوجوانان بر ترویج کتابخوانی بدون شک مثبت است، اما میزان این تأثیر به فعالیت ادامه‌دار مسؤولان و مربیان بازمی‌گردد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخانی، «محمود برآبادی» نویسندۀ ادبیات کودک و نوجوان که برای شرکت در آیین گشایش جام باشگاههای کتابخوانی سبزوار، به این شهر سفر کرده بود، با اعلام این مطلب افزود: این فعالیت‌ها هر قدر گسترده‌تر باشد، جام باشگاه های کتابخوانی موفق‌تر خواهد بود. گستردگی این فعالیت‌ها بیش از هر چیز برمی‌گردد به اینکه مربیان و مؤسسان باشگاه های کتابخوانی تا چه حد دربارۀ اهمیت این باشگاه ها توجیه شده باشند و به کار خود علاقه داشته باشند.

وی ادامه داد: بدون شک باشگاه‌هایی که به شکل صوری و نمایشی تشکیل شده باشند، دیر یا زود شکست می‌خورند؛ اما این حرکت را در کل، مثبت ارزیابی می‌کنم و به نظرم در بسیاری از شهرستان‌ها در ترویج کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

برآبادی دربارۀ برنامه‌های بازدید از شهر سبزوار گفت: در جلسه‌ای که در یکی از مراکز کانون پرورش فکری سبزوار با حضور کودکان سه باشگاه کتابخوانی سبزوار و مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و رییس شورای این شهر برگزار شد، من دربارۀ قواعد مطالعه و کتابخوانی برای بچه‌ها صحبت کردم و به سؤالات آنها پاسخ دادم و آقای «عزت‌الله الوندی» نویسندۀ ادبیات کودک و نوجوان نیز دربارۀ اهمیت باشگاههای کتابخوانی با بچه‌ها صحبت کردند.

وی دربارۀ برنامۀ کتابگردی این شهر نیز گفت: به همراه بچه‌ها در برنامه‌ی کتاب‌گردی شهر سبزوار در کتاب‌فروشی کانون پرورش فکری واقع در باغ ملی سبزوار شرکت کردیم که برای بچه‌ها جالب بود و کتاب هم خریدند.

برآبادی دربارۀ جلسۀ برگزار شده در کتابخانۀ «نامی» شهر سبزوار نیز گفت: در این جلسه رییس شورای شهر سبزوار قول‌هایی مبنی بر اختصاص یک اتوبوس برای تأسیس کتابخانۀ سیار داد که به حومۀ سبزوار و مناطق محروم برود و به بچه‌های کتابخوان، کتاب برساند.

جام باشگاههای کتابخوانی، همزمان با معرفی سومین پایتخت کتاب ایران، در اسفند ماه سال جاری، برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

502

کد خبر: 710680

وب گردی

وب گردی