دانشگاه آزاد اسلامی  حلقه واسط بین مراکز علمی و آموزشی ، اقتصاد، صنعت و خدمات است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت:دانشگاه آزاد اسلامی از طریق اقتصاد دانش بنیان می تواند زمینه مناسبی برای اشتغال زایی افراد فراهم کند تا جوانانی که دارای استعداد و خلاقیت هستند بتوانند در این مراکز ایده های خود را به محصول تبدیل کنند و با بازار و جامعه ارتباط برقرار کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد سالار کسرایی با اشاره به تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در سطح سواد جامعه به ایسکانیوز گفت: شما در نظر بگیرید اگر 10 میلیون فارغ التحصیل داشته باشیم، نزدیک 5 میلیون نفر از آنها فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این نشان دهنده جایگاه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی را در زمینه تحصیلات عالی در کشور است.
وی ادامه داد: تصور کنید بدون دانشگاه آزاد اسلامی فضای آموزشی مناسب برای دانشجویان یا افرادی که می خواستند وارد دانشگاه شوند، فراهم نمی شد و تمایل برای خروج از کشور افزایش پیدا می کرد همچنین حجم زیادی از ارز از کشور خارج می شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت:اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود کشور با مشکلات بسیاری مواجه بود دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است علاوه بر غلبه بر این مشکلات، توانسته است به عنوان یک نهاد علمی-آموزشی به بهترین نحو ممکن به فعالیت خود ادامه دهد.
وی با اشاره با بحث اشتغال زایی افزود: در این زمینه باید دو حوزه را از هم تفکیک کنیم حوزه اول در خود دانشگاه است و باید تمامی کارکنان دانشگاه، اساتید و خانواده های آن ها را در نظر گرفت که از طریق دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار شده اند. بخش دیگر دانشگاه فعالیت های اقتصاد دانش بنیان و مراکز رشد را در پیش گرفته است به طوری که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان حلقه واسط بین مراکز علمی و آموزشی ، اقتصاد، صنعت و خدمات محسوب می شود.
دکتر کسرایی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از طریق اقتصاد دانش بنیان می تواند زمینه مناسبی برای اشتغال زایی افراد فراهم کند تا جوانانی که دارای استعداد و خلاقیت هستند بتوانند در این مراکز ایده های خود را به محصول تبدیل کنند و با بازار و جامعه ارتباط برقرار کنند. دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد این فضا می تواند یک فرصتی مناسب در زمینه اشتغال زایی ایجاد کند.
700/701

کد خبر: 710756

وب گردی

وب گردی